Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

måndag, juli 27, 2009

Mina älsklingar sover


Jag vet att det är lite tjatitgt med kort på mina sovande sötnosar, men jag kan inte låta bli. Hade dessutom ingen mer passande bild till detta inlägg, så det får bli dem jag älskar mest.

Vi hade inget för oss i eftermiddags så vi var ute och snurra runt med bilen. Strax innan vi bestämde oss för att åka hem skulle vi utforska en väg som förvisso har en förbudsskylt för sig, men den ser typ ut att leda ut till Skölsta från Slavsta där vi bor. Gjorde hur som helst ett försök och tog vägen, som ledde till en bro som i sin tur gick över nya E4'an. Sedan tog asfalten slut och vägen blev betydligt smalare. Vi möte ett joggande par som förmodligen trodde vi var dumma i huvudet, sen mötte vi en tjej som rasta hunden som förmodligen trodde samma sak. Nåväl, vägen fortsatte och blev om möjligt ännu smalare. Vi kom fram till en viadukt, som var läskigt lik en cykelvägsviadukt. Nu insåg vi att vägen vi åkte på övergått i att bli en cykelväg. På tok för smalt för att vända och backa hela vägen kändes inte aktuellt. Så det fanns bara ett håll att åka åt, framåt. Efter viadukten blev det värre, nu var det villor plötsligt på ena sidan och gräsfält på andra. Började faktiskt få lite lätt noja för att nån polis skulle få syn på oss och undra vafan vi höll på med. En snabb sväng ut på gräsmattan och vände om bilen och tillbaka hela vägen förbi tjejen med hunden, joggarna slapp vi då de redan försvunnit.

Så, vad ville jag säga med det där? Du som undrar vart den där vägen leder som ligger här behöver inte fundera mer. Hade ju varit enkelt att kollat Google Maps innan, men tanken fanns att kartorna var gamla och inte hade den senaste informationen. Nästa gång jag ska göra något liknande går jag till fots.

Inga kommentarer: