Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, juli 28, 2009

Stekare for life and a rock ‘n roll lifestyle

stekare
Var nån bitter sate som kommentera Josephine blogg igen och personen ifråga hade svar på alla frågetecken som håller folk sömnlösa om nätterna. Vi jobbar svart, blåser staten på pengar och lever inte alls sånt liv som vi framhåller här i bloggen. Vi mörkar att vi bor i en hyresrätt i Slavsta och vi skryter om att äta världens dyraste kött och bo i svit.

Vilken trångsynt kossa om ni ursäktar språket… Men helt seriöst behöver man inte vara varken rik eller ha gott ställt för att kunna unna sig att käka en köttbit för 600 kr när ens tjej fyller år? Det är INGEN av oss som sagt att vi badar i pengar, eller ens i närheten. Det som däremot påverkar är ju hur man prioriterar, vissa sparar pengar och vi väljer att leva livet lite mer nu. Men frågan är vad den här personen vill att man ska blogga om? Ska vi ta bort allt kul vi gör och skriva en depressionsblogg, där vi nämner allt skit som händer i våra liv. När man knuffar på telefonräkningen för att ha råd att fira lite extra på födelsedagen?

Men ja, visst har jag lyft en och annan krona svart under mina 33 år, men jag har skattat något djävulskt mycket också. Jag började jobba som vanligt för lite drygt ett år sen, så gör du en upplysning på mig nu så ger den självklart inga höjdarsiffror. Kolla igen nästa år så ser du en mer normal inkomst.

Men det jag faktiskt undrar mest, av allting är vad den här eller de här personerna är ute efter? Jag menar, om de retar sig så otroligt mycket på vårt sätt att leva, eller sättet att hänga ut det här i bloggen. Varför bara inte skita i våra bloggar och läsa nån som intresserar dem mer. Att fortfarande hänga kvar och komma tillbaka visar ju på ett ofrånkomligt intresse för vad vi gör.

Sist men inte minst, var inte så jävla feg när du skriver… Våga tala om vem du är? Vad är du rädd för? Att nån ska slå dig?

Hälsningar

Fredrik, knegande IT-konsult boende i hyreslägenhet och kör en bil som är köpt på kredit!

P.S.
Jag precis som många andra lever över mina tillgånger då och då…

D.S

6 kommentarer:

Anonym sa...

haha jaa vem svartjobbar inte,ett måste typ i denna ekonomiska kris som finns i sverige..tror nog alla är medvetna om att en del MÅSTE svartarbeta inget fel med det..tror jag nog alla gör som har möjlighet till det..förståeligt..en massa som fått börja ha socialbidrag också pga att det inte finns jobb osv.Ha en bra dag!

Fredrik Envier sa...

Jag svartjobbar inte, men sa att en och annan krona har man nog glömt att skatta för i mina 33 år. Gör inte som Ken Ring och går ut i media där jag erkänner att jag rökt hash och jobbat svart, vore ju dumt. ;)

Men så länge samvetet är rent, så kör på. Det finns ju dem som kommer till detta land utan att degat en krona i skatt och fortsätter att leva på vårt system utan att betala ett öre. DET däremot gillar jag inte!

Lisa sa...

Det finns nog de som är födda i detta land som gör så också. Anar jag en viss främlingsfientlighet?

Fredrik Envier sa...

Äsch, hugg inte efter halmstrån Lisa. ;) Tänkte väl mer naturligt att om man bor och är uppväxt så har man ju på något vis förhoppningsvis gjort rätt för sig lite. Som jag tex, jag har under årens lopp hunnit pynta in ett antal miljoner i skatt, på olika vis. Om jag då under en kortare period skulle jobba svart så känner jag att jag går safe ändå.

Nu behöver vi varken gräva ned oss eller utveckla detta vidare... ;)

Linda... sa...

Äh... förstår inte hur man orkar engagera sig i andras liv.. dessutom som dom flesta: anonymt.
Fegt.
Fortsätt att skriv som du gör, alltid retar det ju nån ;-)

/Linda

Lisa sa...

F: Nä, det blir tråkigt, bra att lämna det så! :)