Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, juli 29, 2009

Middag Elliot och jag


Ja, då var en av två damer borta från huset. Nu håller jag och Elliot ställningarna här hemma. Sindy tittar på och gnyr lite ibland när hon medvetet kastat ut nappen. Haha. Hon verkar fatta att någon kommer och fixar det hela om hon ligger och gnäller lite, vilket är helt korrekt. Hade inga vettiga ingredienser till käk och orka inte åka iväg igen, så fick improvisera lite. Köttfärssås utan Creme fraiche och ingen gul lök. Fick köra grädde och rödlök istället. Smakar ljuvligt dock. :) Nu måste jag kolla till maten. Tjing.

2 kommentarer:

Anonym sa...

mmm..ser riktigt gott ut,vad brukar ni äta mest utav hemma? Brukar ni göra matlista på vad ni ska äta varje dag? Trevlig kväll :)

Fredrik Envier sa...

Nja, ibland blir vi duktiga och gör matlista... Men oftast väljer vi från dag till dag. TYVÄRR måste jag säga att det är ett antal rätter som går runt runt. Köttfärssås och spagetti, korvstroganoff och ris, baconröra med pasta, lax och potatis, kassler i ugn och ris och ja, lite annat! ;)