Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

lördag, juli 11, 2009

Middag hos Daniel, Josefina och Leia


Ikväll ska vi äntligen (bara för att det går några veckor känns det som evigheter) på middag igen hos Danne och Josefina. SMS'et hintade något om en enklare middag, så jag tror att vi kan stryka oxfilén och amarone-vinet den här gången. Ska dock bli intressant att se vad huset har att bjuda på denna gång.

Josephine har jobbat idag, Elliot valde att haka på morsan till jobbet en sväng medans jag och Sindy har umgåtts lite här hemma. Har legat och tittat på lite film på bärbara i sängen, matat och kelat med Sindy som skrattat och cyklat (vi kallar det så när hon trampar luft).

Min kära fästmö skickade sms för lite mer än en halvtimme sen som löd så här "Vi åker från stan med bussen snart. Så du vet min älskade man".

Eftersom jag känner Josephine så väl så vet jag att hon förmodligen inte är hemma inom en timme, trots att bussen tar ca 10 minuter. Hon är ju en tidsoptimist i huvudet så det heter duga, förskönar gärna verkligheten lite extra och säger att hon nästan är hemma fast hon ibland är kvar på jobbet. Hon vill väl, men det blir liksom lite knasigt. Nu idag gör det absolut ingenting, även om jag saknar henne så tycker jag det är ganska skönt att vara hemma och plocka lite och ta det lugnt. Man är ju så sällan själv nu för tiden.

Fick ett sms 30 minuter efter det första sen, som säger att de sitter och äter på Mc Donalds men att de kommer snart... :) Vad är snart egentligen? ;) Hon är söt hon iallafall, fast hon har lite knasigt att ha koll på tid.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha,lite småkul..tycker jag att det är...