Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, juli 22, 2009

Jag och Josephine ska gifta oss!

josephinefriar2 
josephinefriar
Har inte skrivit om det här trots att det hela hände i fredags/lördags. Något hände då som faktiskt inte ens fanns i mina vildaste fantasier. Josephine gjorde något som hon lovat att aldrig göra, hon går ned på knä och friar till mig… Jag var i totalt chocktillstånd, då jag kände att flera av mina planer nu var i fara… Mitt frieri tex var ju puts veck, sen är ju mina chanser att påverka datum för bröllopet något begränsade. Självklart svarade jag JA, men då det skedde första gången under fredagen så påtala jag att hon tyvärr skulle få fria på nytt i helt nyktert tillstånd då jag vill veta att det är på fullaste allvar.

Dagen efter kryper hon upp i sängen och friar på nytt, hur gullig och generad som helst. Svaret var självklart detsamma som dagen innan, JA!

För att ni ska få nån som helst bakgrund och varför jag inte friat tidigare så har både jag och Josephine rätt höga krav kring vårt bröllop. Det ska vara ett stort bröllop och kraven är rätt så höga, detta betyder alltså ett rätt så dyrt bröllop. Så den enda anledningen till att jag dragit på det är rent ekonomisk. I min filosofi så gifter jag mig en gång i livet, med den kvinna jag ska leva resten av mitt liv med. Därför är jag inte beredd att kompromissa på mitt ENDA bröllop.

wedding
Så, den stora frågan är nu NÄR ska vi gifta oss. Datumet har vi ännu inte spikat, men det finns en viss (rätt stor) risk att det kommer ske 2011. Det i sig känns ju sjukt oseriöst och overkligt, men att hinna få till allt till nästa sommar kommer nog inte att gå, varken ekonomiskt eller planeringsmässigt. Det känns också som att vi vill ha ett sommarbröllop. Ett datum ska dock spikas inom kort, så det finns ett officiellt datum!

3 kommentarer:

Cribba sa...

Grattis!! Hoppas ni får ett storslaget bröllop.. =)

Martin sa...

Ett Stort Grattis, gulligt med ombytta roller ;)

Martina sa...

Hej!
Vad roligt att titta in i din blogg, brukar läsa "din frus" blogg titt som tätt:)
Stort Grattis till ert framtida bröllop!