Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, januari 01, 2010

Då var ännu ett år förbi…

Satt och fundera när jag läste folks resuméer i olika bloggar om det gångna året, vad har hänt i mitt liv under året som gång. Spontant var det väl bara Sindy som dök upp i huvudet, men när jag grävde lite i min egen blogg så uppdagade sig något helt annat. Har ju hänt sjukt mycket saker under året, som faktiskt är värda att nämna.

Inledde dock inte 2009 något vidare, utan med en snabb och intensiv vinterkräksjuka. Den var nästan över lika fort som den slog till, skönt var väl det…

Familjen Andersson/Lundberg får tillökning i familjen
audis4
Fast denna gången är det inte Sindy som kommer, utan vår blåa Audi S4.

Leia kommer till världen
leia
Våra nyvunna vänner Daniel Ågren och Josefina Drake får sin lilla prinsessa som får namnet Leia.

Blue Moon Bar slår igen
bmbuppsala
Patric Vallgårda blir tvungen att slå igen ett av hans nya projekt och krogsatsning. Stället har inte ens varit öppet i ett år.

Ingvar Kamprad snor vårt IKEA-hus
ikeauppsala
Som han förvisso ersätter med ett nytt, som varken jag eller Josephine känner oss hemma i. Det gamla huset visste man var allt stod och kunde nästa gå i med förbundna ögon. Det nya, nej…det har liksom inte satt sig än trots flera besök.

Sindy Fina Angelina kommer till världen
SNC17704
Den 6:e maj tittar hon fram, vår lilla prinsessa. Den största dagen i mitt liv kan man enkelt sammanfatta det som.

Nattklubben People slår igen
people
Patric Vallgårda slår igen Sevens efterträdare, People. Den här nattklubben blev inte heller riktigt vad som utlovades från början. Hans People-kollega Jens Lundström försvann kort tidigare. Krogbolaget bakom People säljs till en krogmålvakt, med miljontals kronor i skulder.

Sindy förevigas
sindytatto
Som en present av Josephine fick jag en tattuering på armen, där Sindy kom att förevigas.

Michael Jacksson lämnar jordelivet
mj
Lite konstigt att han kvalar in på den här listan, men det känns ändå som en otroligt stor händelse. Jag minns att jag satt uppe på kvällen och läste rubrikerna precis när det titta fram på nätet, då var det inte klarställt att han var död. Påminner lite om att livet inte är något man ska ta för givet.

En kroglegend i Uppsala lämnar oss, Frasse Lovric vila i frid!
frasse
Helt oväntat så lämnade en gammal vän och arbetskollega oss. Frasse har lämnat väldigt många avtryck i mig, pga sin unika personlighet. Det finns många som har både ett och annat och säga om Frasse, fast hos mig finns det dock bara positiva saker. En visionär utan gränser kan man utan tveka säga, fanns inte mycket som hindrade honom.

Josephine går ned på knä och friar
josephinefriar
Det mest oväntade skedde en kväll när vi var och firade Matildas födelsedag ute på Skarholmen, Josephine går ned på knä och friar. Detta var något jag ALDRIG trodde skulle ske, det var nämligen ett uppdrag som låg på mitt bord. Snacka om tagen på sängen!

Andreas Karlsson och Caroline Lundell gifter sig
addegiftersig
En mycket god vän gifter sig och Lundell blir Karlsson. Kort innan detta flyttar paret dessutom ut till en villa i Storvreta som numera är topprenoverad rakt igenom.

Nattklubben Kalas öppnar i Uppsala
kalasuppsala
Min forna kollega fortsätter trots motgångar att köra igång ytterligare ett krogprojekt. Denna gång med namn Kalas och planerna är storslagna. Med sig den här gången har han Niklas Forsman som tidigare varit inblandad i Carl Philip. Det storslagna planerna får även här ge vika och snart är man tillbaka på ruta ett. Ekonomin blir återigen ett stort problem.

Uppsalas bottenpack eldar bilar i Gottsunda och Sverigedemokraterna får ökat stöd
sdgottsunda
Det börjar eldas upp bilar i Gottsunda, något som sedan sprider över Uppsala. Orsaken sägs vara missnöje med polisen bland annat. Hur man får ihop det med att elda upp sin grannes bil går över mitt förstånd. En slutsats som jag dragit själv är att Sverigedemokraternas valstöd ökar markant. Mattematiken kan ni göra själv.

Jag och min älskling firar 4 år
josephinefredrik
Tiden går fort när man har roligt och nog har vi haft roligt allt, jag och min blivande fru. Jag älskar mitt liv med Josephine och ser fram emot att bli gammal med henne.

Svininfluensan sätter skräck i världen
svininfluensan
Tack vare media så sätts världen i skräck av svininfluensan som sprider sig världen över. Min upplopp avlöser varandra på vårdcentraler runt om i landet när folk får panik i jakten på vaccin.

Sindy döps
Sindys Dop 2009 125
Vår kära dotter blir inskriven i kyrkoböckerna som Sindy Fina Angelina. Ett jättefint dop i Uppsala Domkyrka och efterföljande mingel på Le Parc.

Bloggen fyller 2 år
image
I november i år fyllde bloggen 2 år. Har alltså bloggan i 2 års tid, vilket känns som en evighet.

Flyttar till hus
hus
Vi avslutar 2009 med att flytta till ett hus bara några kilometer utanför stan.

Med facit i hand så har det ju faktiskt hänt lite saker under 2009 som är värda att känna till (enligt mig).

Inga kommentarer: