Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

söndag, februari 03, 2008

Oförskämt bakis


Vi var ju ut på en trevlig lördags-happening igår ute i Alunda. Världens snöstorm fick vi dessutom på köpet... Vansinnigt mycket snö föll ner på bara några timmar och när man tittar ut idag så snöar det fortfarande. Valde att kliva upp ur sängen kl 15, först då hade huvudvärken lämna mitt sargade huvud. Måste ändå säga att jag idag har mått oförskämt dåligt med tanke på att det bara intogs några öl igår, samt lite vin till maten, en gin/tonic under singstar-etappen, en whiskey när vi grillade ute i kylan, en absint vid singstar-duellen och en okänd shot i sluttampen. När man skriver upp det sådär så ser det ju faktiskt ut som en del, men det var det inte....eller nja...tydligen tycker kroppen det iallafall. Det var hur som helst hur trevligt som helst, dock stoltserade Uppsalataxi återigen med sina enorma resurser, eller vad sägs om en timmes väntetid. Nu kan jag förvisso köpa det den här gången då vi är 4 mil utanför stan och det råder snöstorm.

 DSC01515DSC01513
   DSC01512
Vi tog det modiga beslutet att istället ta bussen, vilket faktiskt inte alls var så farligt som man skulle kunna tro... Riktigt trevligt när man är så många och lite på lyset... Josephine min lilla trötta flicka valde att ta en liten powernap, så kameratelefonerna gick varma för en stund. Håller på och för över bilderna från min telefon i skrivande stund, så vi får se vad jag kan bjuda på utan att behöva vara elak. Min flicka har ju en förmåga att se vacker ut även när hon sover. Förvisso är jag nog vackrare i sovande skick som jag ser ut nu! :)  Hon fick som ni ser på bilderna agera lite barbiedocka också, vi provade olika mössor på hennes huvud...

Det dumma med att sova bort halva söndagen är ju att jag faktiskt har en hel del att göra. Måste få iväg grejer kring färger och stuk för ombyggnationen i veckan och få det godkänt. Hade dessutom planerat in ett besök hos morsan, men det kom helt i kläm nu. Får försöka pussla in det i veckan om det går, vi är ju som bekant lite dåliga på att masa oss bort till Eriksberg.

Inga kommentarer: