Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

söndag, juni 08, 2008

Blogga på fyllan ingen hit

 image
Vaknade i sängen av att Jossan gapar från köket -DU HAR LAGT UT MIN STJÄRT PÅ INTERNET! Ingen aning om att jag vid ett svagt tillfälle råkat skicka iväg en bild till bloggen. Shit happens! :)
DSC02311
Hade en liten runttur igår, var iväg och käkade lite lunch hos Anna och Lars, även om vi hade med och själva lunchen från KENS, hehe... Kebab är väl en trevlig lunch i sommarsolen?! :) Jagade barnvakt som galningar inför gårdagens tillställning, känns nästan som det var viktigare att gå ut en dag som igår än juldagen. Matte och Helen kom över och värmde upp lite, sen bar det av ned mot Birgers sommarpremiär. Sjukt mycket folk och en riktigt trevlig uteservering, för en gångs skull så upplevde jag delar av uteserveringen som tidigare varit mörka och trista.
DSC02289 
image
DSC02290
Kaveh gled runt i sin nya snygga frisyr som Jossan tidigare under dagen styrde till på salongen... Passade honom sjukt bra att korta av håret.
image
Träffade även Mike Eriksson aka Yellow Mike på BJ, sjukt kul att träffa den gamle räven. Tidigare så umgicks vi ju mer eller mindre varje söndag, nu ser man knappt honom längre... Sjukt trevligt som sagt!
image


DSC02312
  


Kvällen fortsatte till Platina en sväng, för att kolla in Axwell som lirade... Sjukt skön dj och bra uppslutning, även om jag nog tror att många valde att fira sommartimmarna på uteserveringarna... Här sprang vi på lite allt möjligt folk, bland annat den omtalade Alex Lewerentz som stod och njöt av Axwells maxade spelning, men också hans väl överförfriskade flickvän som glatt hejjade när vi kom. Ser fortfarande fram mot den här maskeradmiddagen som de förbereder sig inför. ;)

VIdare hemåt bar vägen förbi Max där en minst sagt irriterande incident skulle ske. Nog för att jag vet att jubelidioter samlas på Mc Donalds, Max och andra ungdomsdiscon sent 3 timmar efter midnatt. Trots detta gick vi dit för att få i oss lite föda. När vi står i kön och väntar på att beställa mat ser jag en snubbe som glider upp lite lätt bakom Josephine, tycker mig se att idioten smeker Jossan på arslet. Det hela verkar ju så absurt så jag kliver lite försiktigt ett par steg bakåt för att verkligen se om det är så illa som det såg ut. Då händer det igen och IGEN... Den äckliga snubben ger sig på ett försök att smeka Josephine på arselt i hopp om vaddå?! Självklart så blir jag fly förbannad och frågar vad idioten håller på med. Till en början försöker han sig på att se förvånad ut, varpå jag förklarar att jag stått och tittat på hans tragiska försök till kontakt. Som en blixt från klar himmel dyker det upp en lakritstomte som nosat fram sig till tjafs. Börjar skrika, leva om och ta parti för den äckliga människa i kön. Talar om för båda vilka jävla jubelidioter det är och att de jävlar ska passa sig för den den farliga person som jag verkligen är *host*... Äcklet börjar plötsligt erkänna att han just varit ett äckel och taffsat, för att INTE klippa till honom på käften och ställa till en större scen än vad det redan var så går vi därifrån.
image
På vägen hem träffar vi på en cycklande Marcus, käkandes på en baugette. Han var ju också på BJ en sväng... Väl hemma på Apelgatan ligger barnvakten och sover gott...
DSC02314
Nu återstår bara en vanlig söndag och stundandet inför morgondagens arbetsdag! :)

Inga kommentarer: