Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

söndag, juni 01, 2008

Tågresan hem, SJ by night sucks...

DSC02195
DSC02199
På hemresan fick vi en smått munter överraskning. När vi åkt en stund meddelar de via högtalarna att detta tåg endast går till Knivsta. HUR JÄVLA KUL LÄT DET? Bli avsläppt i Knivsta mitt i natten och vänta på en ersättningsbuss. Bättre saker kan man ju ha för sig en lördag natt. På tåget hann vi bekanta oss med några trevliga personer, en farsa och hans son. Riktigt skön duo! ;)
DSC02197
En minst sagt påflugen brud kom fram och kacklade oavbrutet i ett, hon visste vad jag hette i både för- och efternamn, försökte sig på en halvtaskig gissning på vad Josephine hette...gick dock mindre bra. Minns inte hur hon kände till mig eller varför, men desperat och i stort behov av uppmärksamhet satte hon sig nästan i knäet på mig och kacklade för fullt. Anade kraftiga bokstavstendeser (LÄS ADHD). Lyckades tyvärr inte att ta någon vettig bild, men ni kan ana henne lite lätt på bilden ovanför. Ville ju inte att hon skulle fatta att jag hade något som helst intresse av att fånga henne på bild. Även om hon var sjukt påflugen så vart hela situationen rätt underhållande för alla runt omkring.
DSC02200
Väl framme i Knivsta kom 2 ersättningsbussar, sen var det slut. Vi var fortfarande utan platser. Ville ju inte stå och trängas som bokskap för att komma på en av de första bussarna. Vi vart nu meddelade av några trötta koduktörskor att vi skulle få vänta tills bussarna hade lämnat i Uppsala och kommit tillbaka. Hallå SJ get real?! Började lite smått leta efter en taxi i lilla knivsta kl tolv på natten, lycka till. Ringde knivsta taxi, vilket tutade konstant upptaget. Efter ett tag kom jag fram till en tjej i växeln. Tydligen var jag inte den enda som försökt få tag på taxi, konstigt... Haha... Efter ett tags kacklande i luren så säger tjejen i växeln, "Är det Jocke?". Varpå jag frågar om hon känner alla i den här lilla hålan?! Hon verkade fortfarande inte riktigt ta in att jag INTE var Jocke, så hon fnissade lite lätt och bubbla på. Rätt som det var dyker det upp ytterligare en ersättningsbuss från ingenstans, så vi hoppar på den och skippar taxiplanerna. På väg hem mot Uppsala bestämmer vi oss för att dra på efterfest. Klockan är så pass lite så det är ju perfekt att börja efterfesta vid den här tiden, klockrent. Matte och Helen hade varit på galej och var rysligt sugna på att fortsätta festen med Josephine, Fredrik och Robin. Sagt och gjort, Byggmästargatan nästa.
Taxibilarna i Uppsala lös med sin frånvaro också kan man ju lätt säga. Sen de flyttat alla bilar till andra sidan är det inte alls lika mycket bilar. Det är dessvärre inte det enda problemet, när det står bilar där så är det fullt av friåkare, dvs inte något av de stora bolagen. Kan man ju få en resa för precis vilket pris som helst. Jag har en mycket sträng policy att inte åka med annat än Taxi Kurir eller Uppsala Taxi, kan sträcka mig ibland att åka med Taxi 020. Har åkt ett par ggr med det nya bolaget Stor och Liten, där har jag dock ingen uppfattning än. Hur som helst stod det en hungrig friåkare där och blinkade med sina lysen för att fånga vår uppmärksamhet, själv kollade jag mig omkring efter ett pålitligt taxibolag. Som tur va så dök en Uppsalataxi upp efter bara en liten stund och vi hoppade i den för att ta oss bort till Matte och Helen.

Kommer slänga med en filmsnutt här från festen, som förmodligen kan kosta mig livet och lite till. Men den är så sjukt rolig, iallafall för oss som var där. Helen är expert på typ charader. På filmen visar hon hur hon drar igång en gammal hederlig aktersnurra och åker iväg. Sjukt kul! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.1000apor.se/blogs/stureplansvackraste