Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

måndag, oktober 13, 2008

Amfetamin säljs på nätet


I förra veckan gjorde jag lite reklam för Läkemdelsverket nya kampanj MOT falska läkemedel som säljs via Internet. Kampanjen satte igång officiellt idag och för dem som inte sett reklamen så kommer ni att se den, på tv, i press och även på internet. Kampanjen är genialisk och skapar debatt, vilket är underbart. Så mycket uppmärksamhet som detta kommer dra till sig är precis vad de behöver för att ALLA ska titta på det och inse hur farligt det faktiskt kan vara. Nu pratar vi inte farligt som att prova en lina kokain, utan farligt som "det sista du gör", med andra ord betydligt farligare än de mamma och pappa varnade dig för när du var liten. Risekerna varierar självklart enormt beroende på vilken leverantör du väljer, MEN vem vet vilken leverantör som är bra?! Bara för att en polare köpte bantningspiller och överlevde, betyder ju inte att cementblandaren var ren från rester av hjärtmedicin när just dina tabletter tillagades.


Sjukt bra kampanj, jag diggar den så hårt. My way to go om jag skulle gjort det. Skapa rubriker, vilket detta kommer att göra!




4 kommentarer:

Anonym sa...

hej hej...
vem har skrivit det här?

"I förra veckan gjorde jag lite reklam för Läkemdelsverket nya kampanj MOT falska läkemedel som säljs via Internet. Kampanjen satte igång officiellt idag och för dem som inte sett reklamen så kommer ni att se den, på tv, i press och även på internet. Kampanjen är genialisk och skapar debatt, vilket är underbart. Så mycket uppmärksamhet som detta kommer dra till sig är precis vad de behöver för att ALLA ska titta på det och inse hur farligt det faktiskt kan vara. Nu pratar vi inte farligt som att prova en lina kokain, utan farligt som "det sista du gör", med andra ord betydligt farligare än de mamma och pappa varnade dig för när du var liten. Risekerna varierar självklart enormt beroende på vilken leverantör du väljer, MEN vem vet vilken leverantör som är bra?! Bara för att en polare köpte bantningspiller och överlevde, betyder ju inte att cementblandaren var ren från rester av hjärtmedicin när just dina tabletter tillagades."

tacksam för svar..

grattis till bebisen :)

Fredrik Envier sa...

Jag förstår inte frågan?! Det var ju JAG som skrev det där i ett tidigare blogginlägg?! Why?!

Anonym sa...

:) jo men de tjag vill veta är vem har gjort reklamen? du skriver som om det är du som gjort den som visas på tv tidning m.m. ?? jag vill hemskt gärna veta för jag tycker det är en superbra reklam..me nalla håller inte med mig så därför vill jag gärna veta..

Fredrik Envier sa...

Reklamen är gjort utav byrån Granath / EuroRSCG och produktionsbolaget Perfect Fools om jag förstått det hela rätt, på uppdrag utav Läkemedelsverket.

Det är en sjukt grym reklam, inget snack om saken. Det är verkligen att sticka ut hakan, vilket jag tycker behövs.