Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

lördag, oktober 25, 2008

Middagsbesöket

DSC03391
Ja, som jag skrev tidigare så sket det sig lite i tidsplanering och inköp. Middagen skulle bestå utav bruschetta till förrätt, dock lite modifierad enligt Hardrock Las Vegas style, dvs lite Philadelphiaost på det rostade lantbrödet, innan man lade på tomater, bitlök, rödlök och basilika. Som varmrätt blev det oxfilé med balsamicosky och västerbottenpuré. Efterätt blev den en klassiker, vaniljpannacotta med blåbär och hallon. Till maten dracks det Amarone, smaskens. Småmänniskorna fick hamburgare och glass till efterrätt.

Mitt under matlagningen kommer jag på att vi saknar mjölk, kalvfond och något mer. Så iväg i ilfart till affären, handla och tillbaka. När jag kommer tillbaka ser jag att Adde och Caroline redan står och väntar vid hissen. Aningens pinsamt! :(

De fick vänta på maten kan man sammanfattningsvis säga, det tog sin lilla tid. Jag fick inte så mycket ro, utan tillbringade stora delar i köket. Först när varmrätten gick ut kunde jag sätta mig i lugn och ro. Taskig planering, bara att erkänna.

DSC03400
Middagen vart iallafall hur trevlig som  helst. Ungarna dunade på soffan, den yngsta var dock den som höll igång längst. Helt otroligt! :)
DSC03394
DSC03392
DSC03398

Inga kommentarer: