Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, oktober 08, 2008

Dags för ny mobiltelefon

Min nuvarande mobiltelefon börjar sjunga på sista versen, känns som att den faktiskt tjänat sin tid enormt bra den här gången. En gammal hederlig K810i från SonyEricsson. Det är inte ofta som det finns såna riktiga vill-ha-mobiler bakom hörnet precis i samma stund som man är i behov av en ny telefon, oftast får man ta något som funnits ett tag på marknaden.

Läste igår om att Alex Lewerentz skaffat sig en Nokia E71, känns lite fel på något vis. Även om Nokia en gång i tiden var the shit när det gällde telefoner, så har ju SonyEricsson sedan en tid klivit förbi dem. Nu börjar dessutom andra aktörer på marknaden ta betydande andelar.


De två telefoner jag nu suktar efter är i första hand SonyEricsson C905, som ska trilla ut i butik någon av de närmsta veckorna. Den andra är X1 Xperia från samma leverantör, landar i butik nu på fredag vilket gör det hela lite jobbigt. X1'an är dessutom en Windowsmobil med tangentbord (med ÅÄÖ), fet skärm och massa annat gott. Det egentligen ENDA och AVGÖRANDE att jag kommer välja bort X1 är inte priset som kanske borde vara det självklara, utan just att den endast har en LED-lampa till hjälp för fotografering. Det andra telefonen C905 har nämligen både LED-lampa OCH Xenonblixt vilket gör den oslagbar för fotografering. Som det inte vore nog har den 8megapixel-kamera också, gentemot X1 som har 3,2. Nu vet den kunnige att megapixelhysterin har gått lite väl långt, och en 3,2megapixel-kamera kan ta sjukt bra bilder i rätt ljus.

Jävligt långt inlägg om bara telefoner, men för oss grabbar är det ju en sjukt viktig ateralj. Tyvärr kan man ju knappast be om så mycket råd rörande telefonerna, eftersom ingen är släppt på markanden ännu. :(

2 kommentarer:

Anonym sa...

E71 är helt överlägsen. Bästa köp jag någonsin gjort och jag har faktiskt ägt ALLA olika modeller som är släppta på de 5 största märkena sedan 1993.

Och jag skämtar inte heller. På riktigt.

Fredrik Envier sa...

Hehe, vi får köra en mobile battle sen när jag får mitt nya vrålåk. :) *asg* Det är väl förvisso lite efter tyck och smak. Skulle förvisso kunna onanera till tekniska specifikationer redan ikväll? ;)