Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, oktober 24, 2008

Snabbt internet i all ära


Vi har ju sedan vi flyttade fått en ny felfri och underbar internetanslutning, rättare sagt ett nätverksuttag rakt in i lägenheten. För dem som aldrig upplevt det så är det underbart, iallafall om man ibland laddar ned lite större saker från internet. Alla är dock inte lika glada över denna lyx, och nu pratar jag inte om Josephine utan om vår trådlösa router som fullkomligt storknar och lägger ned. En trött d-link router som bestämt sig för att hastigheter av den här typen inte är något för den.

Med andra ord är det omöjligt att koppla in min stationära, då vi inte har någon vettig router. Som tur är har vår kära internetanslutning många nya vänner, däribland Josephines bror Niklas. Han är minst sagt förtjust i uppkopplingen och har därför lånat ut en ny trådlös router som i teorin ska kunna flåsa på i 108mbit trådlöst. Ska se om jag hinner installera den ikväll, innan middagsgästerna. Kan bli jävligt tajt, med tanke på att det är en del som måste göras innan.


Inga kommentarer: