Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

lördag, oktober 25, 2008

Äntligen helg

DSC03388
Så jäkla skönt att det är helg. Veckan har förvisso gått brutalt snabbt och vi är faktiskt i ordning nästan helt i lägenheten. Tänkte försöka styra upp en del detaljer idag, så fort Josephine slutat jobbet.

DSC03387
 DSC03386
Var på MVC i årsta igår, på inskrivning. Känns fortfarande sjukt overkligt, även om det blir mer och mer påtagligt. Fick en bok eftersom det är mitt första barn, som jag satt och läste en del ur. Blir så faschinerad av vad som försigår där inne i magen. Att den kan börja tycka om musik och ljud den hör och liknande... Helt overkligt.

Träffade faktiskt på ett annat par på vårdcentralen, ska inte hänga ut dem så mycket mer än så om de inte själva vill gå ut med vad de gjorde där... :p Såg en aningens generade ut när de hejja på oss. Grattis i alla fall om ni läser det här.

DSC03385
När Josephine slutade så vart det sjuuukt stressigt igår. Vi hade en middag bokad med Adde och Caroline kl 19, hur det nu skulle gå ihop?! Vid halv sex var vi på Gränby och handlade mat. Jag hade vart lite smart och skrivit inköpslista på jobbet, för allt som skulle inhandlas, dock glömde jag den kvar där. Smart ass! Så det fick bli att komma ihåg, en 3-rätters i skallen, mindre kul. Självklart glömde ett par enkla grejer, vilket ställde till ett mindre kaos under matlagningen.

Inga kommentarer: