Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, oktober 10, 2008

Jens lämnar People


Foto: Expressen
Fick höra för någon dag sedan av en gammal bekant att Jens Lundström skulle lämna bygget People för att starta upp en egen klubb på Teaterbaren. Dessa uppgifter blev bara mer bekräftade när man idag kunde läsa i Alex Lewerentz blogg att exakt detta skulle ske. Nu var dessutom premiärdatum officiellt, exakt ett år efter det att People startade. En extremt kort succéhistoria måste jag säga. Hurvida det nya konceptet blir en framgång eller flopp återstår att se.


Foto: Untfredag
En fundering man kan ha är ju hur Patric (ägaren utav People) hanterar sina medarbetare, misstänker att Jens både har en och annan sak att säga efter ett år med denne person. Framtiden kommer säkerligen att utvisa både ett och annat... Nån dag ska jag säga min egen åsikt i frågan, blir dock ett rätt långt inlägg.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att han inte fick sparken.

Fredrik Envier sa...

Exakt vad som hänt är det väl bara ett begränsat antal som vet än så länge. Man skulle i samma fråga undra om Patric KAN sparka ut delägare hur som helst, efter eget tycke?!

Anonym sa...

det kan nog finnas en anledning till att jesn valde att lämmna people, vad orsaken bakom är kan man bara spekulera i. mer än så är inte värt att säga av en anledning som ingen utomstående har med att göra.

Fredrik Envier sa...

Offentliga personer vilket båda är får vara beredda på spekulationer från allmänheten... Sen hurvida man har med det att göra kan man ju diskutera. Ungefär lika lite som du har att göra med om Paris Hilton åker dit för rattfylla eller om David Beckham är otrogen.

Anonym sa...

de var ju en jämförelse de. men jag kan få reda på vad som ligger bakom att jens slutade på people om jag vill veta the tru stoy bokom hans avgång. skulle jag få reda på de så skulle jag inte skriva om de på en blogg.

Fredrik Envier sa...

Alla gör vi våra egna val...

Anonym sa...

han blev sparkad.

Fredrik Envier sa...

Jo, det är ju så Patric uppenbarlig gör... "Sparkar" kollegor som hjälpt honom dit han är.

Anonym sa...

Åhhh Jens, alla älskar Jens Lundström!!!

Anonym sa...

Jag tror att Patric behöver tänka över hur man behandlar personal och se till att göra rätt för sig.
Helt otroligt att karln kan ljuga och säga att alla som jobbat hos honom har fått ut sin lön.