Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, november 20, 2007

Blogg-morgon hos Andersson Lundberg


Kl är 06.10 och jag vaknar som om det fanns en inbyggd skalmanklocka. Sekunderna innan jag tittar bort mot klockan så hoppas jag för allt i världen att den iallafall passerat 05. Jag brukar nämligen vakna mitt i natten och ha svårt att somna om, allra helst med denna normala svensson-rytm... ;) Till min stora glädje hade klockan passerat 06 och det var ju faktiskt dags att gå upp om 30 minuter. Passade på att kramas lite med min sleeping beauty, har mängder med bilder från sådana stunder för övrigt... När Josephine sover alltså! ;)

Det första som händer förutom att kaffebryggaren går på varje morgon är bloggen, högsta prio efter kaffet. Josephine slänger sig framför datorn och börjar febrilt blogga. Fredrik fortsätter att plocka vuxenpoäng och tar hand om disken från gårdagen. Något ska man väl sysselsätta sig som "hemmafru", även om jag mer ser det som att jag har semester! ;)

Efter Hessels ingrepp på stereon så är det faktiskt fantastisk skillnad på ljudet i vardagsrummet, vilket gör att radion går varm hela dagarna och på morgonkvisten dånar Voice på kanal 5. Musik är för jävla underbart, iallafall när det låter bra! ;) Nu börjar min mage vakna till och skrika efter frukost, helt sjukt...klockan är ju knappt 8?! Ska bege mig till kylskåpet och se vad man kan hitta för gott.

Inga kommentarer: