Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

söndag, november 25, 2007

Storstädning och säkert tusen vuxenpoäng!


Denna morgon startade inte precis som man kunnat drömma om, Elliot vaknade klarvaken kl 07. Med tanke på att jag sovit 3-4 timmar så var man inte i allt för gångbart skick. Josephine tog det tunga lasset och gick upp efter ett tags tjatande från lillganstern. Själv låg jag och dunade i någon underlig dvala någon timme till för att slutligen gå upp runt 10-snåret.


Städning visade sig stå på schemat för dagen, kan ju vara bra på en söndag. Efter några flitiga timmars insatser så var lyan i skinande skick... Ok, jag kryddar lite, men ovanligt tjusigt skick iaf. Till och med så jag flyttade på soffan för att dammsuga bakom, plockade lätt en tio extra vuxenpoäng bara där.


Elliot skulle egentligen på bio med morsan idag, men av någon knasig anledning kände han inte för det så vi fick avboka. Istället så kom hon över på en fika och tog med sig lite värktabletter till Josephine. Hon har ju fått någon sjukt elak inflammation i en muskel och här behövdes det lite starkare grejer. Fick två alternativ, en vanlig tablett samt en så kallad stolpiller eller som det på lite finare form heter suppositorium. Jag tycker ju att det är sjukt roligt med den sistnämnda varianten, så det känns som man har någon lätt form av diarre som hela tiden vill rinna ut. Jag vet att jag är barnslig nu, men det tycker jag att jag har rätt att vara, det är ju min egen blogg! :)

Inga kommentarer: