Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, november 30, 2007

Heineken och tågfärd


Duktig och planerande som man är. Killen som fixar festen i vanliga fall trodde man att man hade koll på läget. Men icke... Kom till och med ihåg att ta med Josephines digitalkamera som hon glömt, även om den REDAN verkar sjunga på sista versen. Nu talar vi förra årets julklapp. En kamera i toppklass och 10 sådana där megapixel. Tror dock att den fått sig några smällar för mycket i hennes kaosartade väska. :) Nu till det JAG faktiskt glömde. I kylen hemma står en fin samling gröningar, för dem som inte vet vad det är så är det Heineken. Iskalla klara för att drickas. Dessa glömde jag såklart. Istället fick vi inhandla varma på bolaget.

När ska sverige bli som resten av EU? Så man kan gå och köpa några kalla på kiosken. Nej, för att få en kall öl privat i sverige måste man gå igenom en hel process. Handla på bolaget, hem till lyan, stirra in i väggen några timmar och vänta på att ölen blir kall. Mina barn får väl kanske uppleva den lyxen en dag. :) Nu ska jag dricka lite öl och åka tåg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Alla har vi nog tänkt tanken " varför kan ölen inte bara bli kall snabbare"

Här har jag en lösning till dig. Vet inte hur det funkar med flaskor, har inte vågat testa.

http://youtube.com/watch?v=kwHqeDR2Yk4