Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, november 23, 2007

Blogguppehåll


Jag beklagar min frånvaro från bloggen de senaste dagarna. Men vi har haft mycket att stå i och bloggen har tyvärr prioriterats ned en aning. Ska försöka att ta igen vad ni nu kan tänkas missat. Torsdagen när David var på besök i stan för att fira av Cheddar innan hans avresa till Alperna. Kvällen skulle ju i vanlig ordning inledas med en god middag och självklart en flaska Amarone. Nämnde jag även att det är obligatoriskt med en Dry Martini före detta? Till middag blev det ett litet annorlunda val, vi valde en samling förrätter. David tog hummersoppa, bruschetta och carpaccio medans jag nöjde mig med hummersoppa och bruschetta. Middagen som för övrigt utspelade sig på Villa Romana, gamla Kung Krål för dem som inte är bekanta med namnet.

Kvällen tog sedan en vinglig färd bortåt slutmålet Bullit där alla hade samlats, det var dessutom en imponerande skara människor som hade anslutit. Frågan är om Facebook hade något med detta att göra också?! Tyvärr är detaljerna kring firandet här rätt suddiga, skulle nästan önska att David också skrev blogg så jag kunnat tjuvkika lite.

Inga kommentarer: