Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, november 20, 2007

Fortsätter jaga vuxenpoäng


Jag fortsätter att plocka vuxenpoäng, idag har det kommit till att pyssla om sin lilla mor lite granna vilket jag normalt sett är extremt usel på. Har lyckats lura in henne i att skaffa internetbank istället för gamla tradiga bankgiro-lappar som hon varje månad skickar in. Så det vart en liten resa bort till Eriksberg och hem till min kära mor Iréne som ni kan se på bilden. Likheten är slående, inte sant?! Jag har aldrig sett den, men ALLA andra ser den. :)
Man kan lära gamla hundar sitta, det är min slutsats jag kan dra ifrån dagens intensivkurs i Swedbanks internetbank med min mor. Personligen så hatar jag lösningen med den lilla säkerhetsdosan med sina små och osexiga knappar på. Morsan bjöd sedan på lunch, vilket oftast brukar vara en minnesvärd upplevelse. Förvisso blev även denna minnesvärd, dock inte pga att maten var supergod utan mer lite annorlunda och lättlagad. Någon färdig pasta med köttfärssås som fanns fryst att köpa färdigt. Morsan har gått och blivit slö och tappat lusten att laga mat. ;) Förlåt morsan, men det är faktiskt inte ditt fel att Findus inte kan göra köttfärssås. Tacka vet jag kyckling med currysås och ris, det finns inget bättre än mammas egna specialare.
Efter att ha fixat med datorn och installerat en ny brandvägg föreslog mamma att vi skulle åka iväg och sola, varpå jag fick chansen att visa henne de beryktade Sunvision i Sala backe Hills! :) Problemet på Sunvision är inte att få en bränna utan att behålla den... Den har nämligen en tendens att flagna av. Morsan körde det säkra (trodde hon ja) före det osäkra och skippade ansiktskanon. Man som jag är kör jag alltid ansiktskanon från början till slut! 30 minuter senare skiljdes vi åt, hon frågade då om vi kanske kunde sola igen kanske denna fredag. Javisst sa jag... Det hon inte visste var att solbrännan skulle göra sig påmind inom en timme. För senare samma kväll på MSN fick jag veta att hon hade blivit duktigt grisröd, så vi får se hur det blir med solning i slutet på veckan. Har fått en ganska skön bränna i fejset efter fjuttiga två solningar, ska se om vi kan styra upp en bild senare ikväll.


Inga kommentarer: