Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, november 20, 2007

Just ja, har ju glömt att berätta.


Jag har ju helt missat att berätta. För dem som inte känner till det så är jag inte betrodd med något körkort. Under de 10 år jag bodde i Stockholm åkte man taxi eller tunnelbana överallt, eller gick man helt enkelt. En bil hade bara varit ett problem. Här i Uppsala däremot är det ju lite annorlunda, varför jag fått påtryckningar från höger och vänster att ett körkort kan vara bra att ha. Sagt och gjort, först skulle jag ta mig igenom en syntest med min ledsyn, det var inte det lättaste. Såg inte ens de största bokstäverna som han började med, men på någon mirakulös väg så fick jag körkortstillstånd ändå. För att få lite eld i baken bokade jag in teoriprovet, den 21 november vilket visade sig vara imorgon. Själv hade jag inte ens en teoribok, så jag bestämde mig för att flänga över en snabbis till våra goda vänner Anna och Lars och låna boken. Så nu är det ganska precis 18 timmar kvar till jag ska skriva och har knappt öppnat boken. Det kan ju inte gå så mycket mer än åt helvete, men det ska bli kul iallafall. Eftersom jag sagt A så lär jag få säga B, dvs ni kommer att få veta ATT det gick åt helvete! :) Framförhållning? Äsch, trams!

3 kommentarer:

Anonym sa...

HA HA HA! Lycka till, verkligen.

Anonym sa...

Vänta nu STOPP! .. ska herr Fredrik Andersson mr "hej du kan du kanske tänka dej att skjutsa mig till ikea, ja sollentuna till kungenskurva fram och tillbaks?" skaffa körkort? :)

Hade nog satt mina kronor på att jojje skulle hinna före ;) .... men nu .. HEJA FREDDE!

Anonym sa...

Lycka till Fredrik det där fixar du galant !!