Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, november 27, 2007

Historien om Josephine, på begäran av anonym

Fick en sak att skriva om då en kommentar kom in från tidigare blogginlägg. Hur jag och Josephine träffades?

Vill minnas att det var någon av de två bilder i detta blogginlägg som gjorde att jag fick upp ögonen för henne. Hon var nämligen en gäst på Seven, även om hon bara var där ett fåtal gånger. När jag fick syn på henne första gången föll jag pladask för hennes skönhet, leende och utstrålning. Efter några kommentarer på hemsidan så kom det fram att hon var frisör, vilket gav mig en ypperlig anledning att bekanta mig närmare. Min dåvarande "frisör" var nämligen inget att hänga i julgranen, om jag ens minns vilken det var?!


Fiskade lite bland en av mina goda vänner, som visade sig klippa sig hos Josephines frisörkompis. Efter lite lirkande och fiskande så trillade Josephine mobilnr ned i min telefon, varpå jag skickade ett SMS om klippning. Hoppas att Josephine kan berätta hennes sida om det hela, så får ni underhållande läsning. Hon skickade ett svar blixtsnabbt att det inte var några problem, varpå en mindre konversation utbröt... (ett hundratal sms de närmsta dagarna). En mindre romans blommade upp på något barnsligt och nästan fjortisaktigt sätt. Ni vet, sådär som vuxna kan bli när de blir kära och gör de mest töntiga grejer.

Tyvärr så skulle de åka på en charterresa till Gran Canaria vilket gjorde att det inte fanns utrymme för att träffas innan resan. Som en gammal charterräv och säsongare som man är, vet man ju vad för hemskt som händer på den typen av resor. Men det var ju inte läge att inleda något med att skylta med att man var orolig för det. Däremot var Josephine övertydlig med att intyga att hon aldrig skulle göra något under sin semestervecka. Helene aka Ahlen hennes kompis, fick en väldigt speciell semestervecka. Josephine behagade nämligen att hålla uppe den söta sms-kontakten med Fredrik under hela veckan, till och med införskaffa sig ett spanskt kontantkort.
När hon väl kom hem hade vi styrt en dejt på självaste Seven, vår första premiärdejt. Och nej, vi skulle inte tillbringa tiden på Seven, utan åka hem till min dåvarande tillfälliga boning hos min forna kollega Patric. Letade nämligen lya i Uppsala fortfarande då jag var nyinflyttad. Någon stadig drink på Seven, sen for vi vidare till slutdestinationen där vin, kex och ostar väntade. Det som sedan hände hör till vårt privata, men vi har sedan dess varit kära och är nu förlovade.
Men som jag sa, historien blir först komplett när ni får höra Josephines sida av hela historien.

1 kommentar:

Anonym sa...

lät som en söt liten historia :) var egentligen meningen att jag skulle lägga kommentaren hos Josephine men man var tvungen att vara medlem så då testa jag med din istället.. Ska bli roligt att läsa Josephines sida av historien :)