Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

måndag, november 19, 2007

Hata måndagar

Så var det dags igen, en måndag. Vem hatar inte måndagar!? Något borde göras åt den överjävliga dag som alltid dyker upp varenda vecka. Jag funderar på att lägga allt kul som jag tänkas kan på denna dag, för att den istället för urtrist och tråkig ska bli sjukt kul och rolig. Inte en massa måsten utan bara en massa oansvarigt skoj. Nog om det, den är här och man kan inte göra mycket åt det förutom att möjligen le.

Igår var det krogsöndag på hemmaort, svåger och hans flickvän var på besök och det dukades upp texmex och heineken, förvisso bara jag och Robin som tog oss en varsin. Det bästa med att äta texmex hemma är nästan att man oftast har rester till dagen efter, så jag kan sitta och svulla i timmar ätandes överbliven uppvärmd texmex. For the record så skippar jag ölen dagen efter! ;)

Pga den nya svenssons-dygnsrytmen jag anpassat mig till så blev jag självklart trött och ute för räkning när klockan inte ens hade slagit 23. Hur fan kan man vilja leva ett svensson-liv om det betyder att man dör i soffan av utmattning och vaknar dagen därpå med huvudvärk och klockan på 06. Det är inte friskt och man borde inte utsätta någon ofrivilligt för detta.

I och med att jag går upp så väldans tidigt så sätts även hela dagen ur spel. Jag börjar tex mumsa i mig texmex-rester redan kl 10, vilket blir någon skev frukost. Hade precis olagligt laddat ned lite nya filmer, så jag bestämmer mig för att kika på American Gangster. Vilken kille den där Frank Lucas. Där har man affärsman, och snabbt gick det och skatteverket fick nog inte en cent av kakan förrän killen landa bakom lås och bom! 70 år på kåken, inte illa för att kört lite heroin från Vietnam. Ska väl tilläggas att han fick det nedsatt till 15 år för att han golade ner lite kollegor i branschen.

För att inte vara helt värdelös idag så ska jag faktiskt ta och ringa några samtal och få lite saker avklarade. Har även tänkt att röja upp lite kvickt här hemma efter gårdagen... Blir ju som bekant lite disk efter en texmex-kväll, alla jäkla småskålar och skit! I övrigt är det extra trivsamt i hemmet nu faktiskt, så dumt att låta det förfalla. Nu ska jag in i duschen och sen blir det lite ordning och reda, klockan är ju snart kl 15. Vid den här tiden brukade jag gå upp? Livet är ju på väg helt åt helvete... Hahaha! ;)

Inga kommentarer: