Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, augusti 20, 2010

McDonalds for President


Var på min dagliga tur (ok, lite lätt överdrivet) förbi McDonalds för att inahandla lite lunch. Den här veckan kör de ju Mc Feast Deluxe med extra ost, och ost är ju gott och äta bör man. Beställer och åker fram till första luckan och slänger fram kortet... Kortet fungerar inte, remsan är död och åter död. I bilen finns bara parkeringspengar och det kanske hade gått att få ihop 60 spänn men hade tagit en evighet. In hoppar restaurangchefen kvickt och räddar situationen. -Hej, vi bjuder på den här så du kan köra fram till nästa lucka.

Kan varit en av mina bloggläsare som jobbade där, jag hann inte reflektera över detta utan masade mig vidare illa kvickt.

Det här kallar jag service mina vänner. Kön i drive-in började nämligen bli ohyggligt lång och ett snabbt och korrekt beslut togs. Nu får de dessutom gratis reklamplats här i bloggen på vilken förträffligt bra och smidig restaurang de är.

VIKTIGT! Det här var McDonalds vid korsingen Tycho Hedén och Vaksalagatan (Uppsala), dvs fyra mackarna.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är i utlandet så tyvärr, ska jag säga, var det inte mitt beslut. Även om jag skulle önska att det var det.

Jaja, bra gjort av dom i vilket fall. Men vi är fortfarande inte kvitt så vänta Er lite extra fin behandling när jag är på plats! Haha!

Kram och ha en bra dag!

Alexandra sa...

Hörde att du hade varit på mitt jobb idag =)

Fredrik Envier sa...

Jösses, är man lokalkändis på McDonalds nu eller? Ha ha ha... Tisslas och tasslas det när man är där och handlar nu? ;)

Alexandra sa...

Ha ha nope jobbar inte på Mc donalds =)

Fredrik Envier sa...

Aha, oj då. Jobbar du på GE? Och sånt fall, hur visste du att jag var där?

Alexandra sa...

Nej men jag hörde av mig kollega. Då hon visste att jag läste era bloggar =)

Fredrik Envier sa...

Ah, nu dras snaran åt! Elin menar du? ;)

Alexandra sa...

Ha ha. Känner ingen Elin. Men sen jobbar jag bara extra.