Det finns många saker som är bra med Tre, inget snack om saken… Det är lätt att få nya telefoner till bra subventionerade priser. De har bra priser på sina olika abonnemangsformer osv… Men det talas sällan om det som är mindre bra, deras ettriga säljare och deras finstilta…
Morsan skulle skaffa en ny telefon och skaffa ett abonnemang istället för sitt fattiga kontantkort. Självklart hjälper hennes son till som är lite mer teknikkunnig än hon själv. Sagt och gjort! Kollade ut en lämplig telefon på nätet och kollade pris samt lämpligt abonnemang. Istället för att köpa den på nätet, vilket skulle resultera i onödiga fraktkostnader och leveranstider m.m., så begav vi oss till Tre i Gränby centrum. Jag hade Sindy med mig och hon var lite milt sagt gasad, så hon sprang omkring som en dåre medans jag försökte förmedla vad morsan skulle ha. När jag sagt vilken telefon och abonnemangstyp hon skulle ha samt att hon bara ville binda sig i 18 månader, inte 24 månader så såg jag allt som klart.
Jag går ut och morsan signar alla papper och nu passar säljaren passa på att informera om en liten “skitavgift” som de har valt att kalla för aktiveringsavgift som kommer på första fakturan. 250 bagare extra. Skitpengar kan tyckas, men ändå jävligt irriterande för min mor som är förtidspensionerad och kanske inte har så jävla gott om deg i kassan. Detta upptäcker jag när vi kommit hem, så jag ringer upp kundtjänst och ifrågasätter. Svaret jag får är att denna avgift är en typ av administrativ avgift när man köper i butik. Jag frågar om det då alltså är bättre för mig som kund att beställa på nätet där man slipper avgiften med en slogan som kallas “En bra deal”, istället för att köpa i deras butik… Kundtjänst vill inte riktigt svara på min fråga utan slingrar sig lite snyggt. Jag kan dock konstatera att det är “INGEN bra deal” att handla i Tre-butik.
Tips då för den som inte vet är att den här avgiften kan du utan problem förhandla bort i butik. Tyvärr kan jag tänka mig att det är betydligt svårare i efterhand när man signat och gått där ifrån.
Åter igen har jag anledning att vara lite sur på Tres säljare som medvetet mörka denna avgift medans jag var med i butiken för att sen lite snyggt flika in den för min icke ont anande mamma. Tack för det Mårten (säljaren)…
3 kommentarer:
Hade du också kollat mer noggrant hade du sett att det inte är någon fraktkostnad samt att leveranserna ligger på två till tre dagar på tre.se :) /Tresäljare
Klart att det finns en fraktkostnad, inget förflyttar sig gratis. Däremot så står Tre för den, men den är fortfarande onödig.
Det fula i det hela att vilken amatör som helst kan få den bortförhandlad, bara att säga att man hellre beställer den på nätet istället för att köpa den i butik...så LOVAR jag att du och alla andra Tresäljare stryker den fula avgiften, rätta mig om jag har fel? ;)
Haha.. kul historier du har om Tre.
Då ska du prova telekiosken, min kollega / chef fick samtal av sin mor, hans 74åriga morfar satt hemma med en tele2 räkning.. PÅ FYRA ABONNEMANG!! ..
Skicka en kommentar