Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

måndag, augusti 02, 2010

Har du försökt att BARA ställa en fråga till personalen i en 3-butik?

tre Det är till det närmaste omöjligt. Det har hänt mig vid några tillfällen, närmare bestämt tre tillfällen. Första gången skulle jag in och känna på en ny mobil som kommit ut, de höll fan inte på att släppa mig ur butiken utan att köpa något. Helt sjukt! Andra gången skulle jag ha tag på en laddare till Iphone, slutade med att jag blev lurad. Normalt sett hade jag gått tillbaka och ställt till ett jäkla liv, men jag orka helt enkelt inte pga dess säljare.

I dag var vi på Gränby centrum, hade några grejer att fixa på Swedbank. Medans jag väntade på min tur passa jag på att gå ut till 3’s lilla stånd utanför butiken för att ställa lite frågor om deras kontantkort. Elliot ska nämligen ha ett nytt kort och nummer. Hon börjar med att säga att hon inte har koll på priser för kontantkort, MEN…så börjar hon… Jag är ganska tydlig med att jag ska ha ett enkelt kontantkort, att jag har en k800i som fungerar utmärkt till en 9-åring…öööh, typ lite för bra. :) Hon nöjer sig inte, utan fortsätter och ska försöka sälja på mig ett abonnemang med takpris. Till slut sa jag bestämt tack för mig, hon ville nämligen att jag skulle signa rakt av på plats…

Helt ok att ha målmedvetna säljare, men glöm för fan inte bort kunden. Om ni driver på som ni gör känner sig kunden sjukt obekväm. Ska man inte kunna besöka era butiker utan att det ska kännas enormt obekvämt och en person som är snällare än mig själv lär ju knappast komma ut ur butiken utan både mobil och abonnemang.

2 kommentarer:

jenniiie sa...

Det e rätt vanlig känsla tyvärr. De i butik säljer en gång för kunden just då å där. Skittråkigt för operatören skaffar sej en engångskund ingen trogen nöjd kund

Larsson sa...

3 är ett jälva skit företag har varit kund hos dom och aldrig mer igen!

börja me att dom hörde av sig för att fråga om ja ville ska skffa deras trådlösa bredband på fuffiga 6 megabits vilket ja tackade nej till eftersom ja kör via comhem.
sen kom nästa sak de var ett avbrott i deras nät som varade lite drygt 24 timm å de betalade dom ingen ersättning för.

sen efter att ja sakt upp mitt abonemang hos dom skickar dom en faktur för en period som jag redan betalat för hos min nya operatör.
men de slutar inte där då hade dom jävlarna inte tagit bort mitt nummer efter portering till den nya operatören.

sen kom en sista faktura för nån månad sen om om "tillbehör" som dom skulle ha betalt för då jävlar var måttet rågat då ringde jag upp dom och bad dom dra åt helvete och sa att ja alltid betalar alla tillbehör kontant sen dess har jag inte hört nåt från dom.

finns bättre operatörer en 3 som är fan så mycket mer seriösa och som tar bättre hand om sina kunder.