Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, augusti 31, 2010

Fame i Uppsala

fame
Jag ska inte låtsas som att jag vet allt om hur man driver en framgångsrik nattklubb, men jag vet i alla fall en del. En del har nog hört talats om Fame som öppnat i S:T Persgallerian, fast ni är förmodligen ännu fler som inte vet ett dugg. Det har nämligen inte pratats speciellt mycket, förutom nån ynka artikel i tidningen. Har hört hemska siffror om 11 miljoner kronor investerat och hyror uppåt 400.000 kronor i månaden, exakt hur mycket man kan lita på dessa uppgifter vet jag inte. Vi kan dock enas om en sak, att en sådan stor lokal (1700 kvm) mitt i smeten inte är gratis att hyra och allt annat än gratis att inreda. Stället skulle dessutom öppnat för evigheter sen, men har dragits med förseningar…

Om man då drar igång ett sådant här jätteprojekt, hur kan man då missa det allra viktigaste? MARKNADSFÖRING?! Försökte dammsuga nätet på information om stället, fann nada… Har inte sett nån som helst information eller hört något snack om stället. Har haft några vänner som varit där och alla säger samma sak, stort, fint och tomt. Prova att Googla på “Fame Uppsala” får du se vad du hittar… ;)

Tolka mig inte fel nu, jag uppskattar verkligen när sådana här satsningar kommer till stan, det är fantastiskt kul och jag önskar verkligen att de kommer igång och lyckas. Bilden här ovan är del av en skärmdump från utelivuppsala.se (tack för lånet), där har de nämligen köpt sig nån reklamplats. Det som förvånade mig mest var ordet “NATTKLUBBSPREMIÄR”. WOW! En ny nattklubb mitt i stan i helt nya lokaler! Men återigen, utan marknadsföring kommer det inte att gå, tyvärr!

Satsar man 11 miljoner på en lokal i stan, kan man lägga 300.000 kr på reklam…

Ska försöka att så fort som möjligt ta mig förbi och granska stället, för jag önskar från hjärtat att de lyckas!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka står bakom klubben? Är det Vallgårda igen? Tror det är bra med en ny fräsch klubb mitt i stan utan historik.

Fredrik Envier sa...

Mig veterligen har Vallgårda inte kört några projekt i S:t Persgallerian som det här projektet huserar i... Den här karln ska heta Stipo Jozic, vet dock inte om det är han som driver det hela.
Precis som jag också påtalade, så välkomnar jag den här typen av satsningar också, synd bara att de missat en viktig del.

Matilda sa...

enda jag fann var en facebook grupp :/ men stället lär provas!

Carina sa...

Pratade med en personal på stället och jag undrade också över den uteblivna marknadsföringen, dom sa att dom haft mycket att göra och bara koncentrerat sig på att hinna öppna stället att just den biten fallit lite i glömska/inte hunnits med...men dom verkar själva vara medvetna om misstaget.

Aja vi får se hur det går, ägaren är iallafall en jugoslav från Eskilstuna men som bott i Uppsala för länge sen...

Ida sa...

Man får kanske dra o kolla in stället på lördag med andra ord och se om det blir mycket folk eller bara ett fåtal, hmm, man blir ju klart nyfiken, men som sagt, jävla skumt att de inte "har hunnit det här med att marknadsföra stället" smart drag lixom :-) Hoppas deras koncept håller i längden bara (frågan är ju oxå vad fan är konceptet) det får vi nog veta snart. Kram kram o ha det gött!

Linda sa...

Vore ju kul att veta vad de spelar för musik, dresscode och liknande. :S