Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, augusti 12, 2010

Mindre Sindy blev mer Sindy

Trots att jag träffar Sindy mindre, eftersom hon är på förskolan under dagen så känns det som mina dagar handlar mer om Sindy, fast på ett mycket mer givande och betydelsefullt sätt. Detta avspeglas så klart i bloggen hur mycket eller lite ni än vill… ;)

DSCN3660
Eftersom Sindy är har blivit så sjukt bestämd över att äta själv sedan hon började förskolan, så finns det inte mycket annat att göra än att låta henne äta själv.

DSCN3669
Detta medför dock vissa “problem”, tex att middagen tar betydligt längre tid, hon får inte i sig lika mycket mat. Sist och absolut allt annat än minst så grisar hon ner allt i en meter radie ikring sig.

För att ni ska förstå hur svårt det är att bli arg när hon spottar ut mat, häller ut mjölk och kastar köttbullar och avslutar med att le, så har jag gjort en liten film som illustrerar det hela. Håll till godo, jag gör inte filmer normalt så den här faller under kategori AMATÖR!


Efter en sådan här grisig middag för två, finns det bara en sak att göra – BADA! Här verkar det som hon fått något från mig, för hon vill verkligen inte bada men när hon väl börjat bada så gillar hon det som bara den. :)
DSCN3676
DSCN3677
DSCN3681
Den sista bilden blev svart/vit för att farsan inte höll måttet vad det gällde bildkvalité, så jag döljer en del av skavankerna genom att plocka bort lite färg. ;)

5 kommentarer:

Carina sa...

Hahaha underbar film!

Sandra Törn sa...

Vad fin hon är! :)

Anonym sa...

Ja du Fredrik,detta är ju ett nöje tycker jag hon ger ju sig så bra på filmen med,hon kollar vänder muggen med mjölken,väntar om ni ska tillrättavisa henne..kram från Hjobon

Alexandra sa...

Jag skrattar så jag nästan kissar på mig. Känner igen det där sååååååå mycket. Funderar på att köpa hel kaklat kök så man kan spola av det med vattenslang =)

Sara sa...

Hahaha! Det där känner man verkligen igen ;) Ibland måste man ha mycket tålamod med de små!