Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, augusti 05, 2010

Semester...




Hur kan man vilja ha semester från en sådan här underbar prinsessa. Jo, det ska jag tala om för er. Med viss risk att låta lite som en mindre bra pappa. Under sommaren OCH året som gått har det varit ganska mycket full time daddy för min del. Det tar på krafterna, men så är det väl för alla I guess. Nu den senaste tiden har hon börjat trilskats med små skitsaker plus att hon kräver otroligt mycket mer uppmärksamhet hela tiden.
Så, i dag fick jag nog mitt under matningen. Semester, på riktigt alltså. Sagt och gjort! Imorgon är jag barnledig, dvs har semester från klockan 9-14. Kalla mig dålig farsa men jag behöver egen tid NU!

Jag älskar dig Sindy, for the record!

7 kommentarer:

Mika sa...

Haha det är rätt! Du/ni samt alla andra föräldrar behöver också lite tid ibland för att ladda upp batterierna. Säkert Sindy me ;P Om ni någonsin behöver barnvakt i sthlm så är det bara att slå en signal! Skulle inte ha något emot att sitta barnvakt. Ha det så trevligt på bröllopet :)

Anonym sa...

Vem åkte på skiten mellan 9 och 14?

Anonym sa...

Helt sunt!!

Fredrik Envier sa...

Skiten? Sindy är allt annat än skit... Är väl snarare jag som inte är riktigt van.

Farmor sa...

Vem har mage att kalla mitt älskade barnbarn för skit?? Borde skämmas,finns väl inget barn som är skit.

Jonna sa...

Rätt! Man älskar sina barn gränslöst men trots det kan de driva en till vansinne ibland och då är det bra att ha någon som tar över så man får pusta ut några timmar :)

Anonym sa...

Har ni barnen med er till Dalarna, skulle inte tro det.. räknas inte detta som egen tid?