Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, augusti 20, 2010

Snipp snapp snut, så var Kalaset slut

kalasclosed 
Skrev i nån kommentar för nån dag sen att det gick lite snack om att Patric skulle lämna Kalas. För nån timme sen fick jag ett sms från en gammal bekant, som bekräftar detta då källorna är helt skilda och ytterligare ett samtal rörande samma sak bara för nån minut sedan.

Exakt vad som kommer hända eller när vet jag inte, men med lite tur kanske mannen ifråga kommit till insikt med att han inte bör syssla med krogar. Inte ett år för sent om ni frågar mig. Tänker inte yttra mig så mycket mer om ämnet, jag har sagt tillräckligt tidigare och ska inte bli långrandig.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Om jag fattat rätt så delägde du en gång i tiden Seven?
Det var ett par år sen som stället slog igen och jag undrar; hur bitter är du egentligen över det?
Du hackar sönder den där Patrik ( som jag inte vet mer om än att han öppnar krogar som konkar stup i ett), men frågan jag ställer mej; drev du stället bättre?För det gick väl oxå i konkurs?
Varför driver du inte krog idag, du vet ju enligt egen utsago allt om hur man gör?

Fredrik Envier sa...

Helt klart en befogad fråga. Jo, jag var delägare till nattklubben Seven. Att jag är otroligt skadeglad är för att på det sättet som Patric avslutade vårt samarbete strider mot ALLT. Han tänkte på sig själv och blåste mig, gick bakom ryggen på mig och skaffade en ny kollega. Liknande gjorde han med Jens som var med och drev People. Vad nuvarande Niclas utsatts för vet jag inte.

Seven var bättre, mycket bättre och det kunde blivit mycket bättre om vi dragit jämnt jag och Patric. Det gick inte i konkurs, det var samma krogbolag som låg bakom People, dvs Uppsala Nightclub AB.

Anledningen att jag inte driver krog i dag är flera. Finns ingen lämplig lokal som går att komma över för en rimlig summa som passar för det jag vill göra, sen avsaknaden av något större kapital. Självklart så påverkar det en hel del att jag har familj, en dotter på lite mer än ett år. Men jag har fortfarande saker jag skulle vilja ge krogvärlden... Vet att tex Seven satte sig på kartan genom att göra saker ingen gjort i stan tidigare.

Anonym sa...

Seven ägde!! (ja iaf för de yngre...) Men håller med Fredrik om att 7 satte sig på kartan=)

fogden sa...

Läste idag i unt att VIP hade dragit på sig lite skulder, hur länge tror du dom håller på:P?

Fredrik Envier sa...

Seven var helt klart ett koncept för den yngre generationen... 18/20

Rörande VIP är jag förvånad över att de har öppet fortfarande, om de har det?! Det konceptet har för mig varit en gåta sedan dag 1 och det har jag till och med sagt till dem. Konceptet verkar gå ut på att göra allt, för alla med så många olika inriktningar och arrangörer som möjligt... Förvirringen är total! :)

Alex sa...

Jag saknar fortfarande Seven - trots att jag passerat 20 sträcket för länge sen. Skulle nog ha minst lika roligt där nu som jag hade då.

Jag önskar verkligen att du någon gång får tag på det du behöver (tid, pengar, lokal osv) för att kunna öppna en vettig krog här i stan igen. Och när den dagen kommer, så kommer jag stå och hänga på låset. :)

Sindy är bedårande, btw!