Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

söndag, augusti 15, 2010

Gårdagen med goda vänner

flustretvimmel
Vi blev ett rejält trevligt sällskap i går kväll, närmare bestämt 14 pers tror jag det slutade på. Samlades upp på Kött kök och bar för en gudomligt god middag. Jag får aldrig nog av den maten. Sedan tog vi oss vidare till Lingon, här blev det dock ett missförstånd så större delen av gänget åkte istället till Magnussons. Färden gick vidare till Bullit, en sväng förbi Flustret för ovanlighetens skull och sedan avslutade på BJ i vanlig ordning där Kaveh tog hand om oss. En sak som dock skapade ett stort hål var Johan Lindh som lös med sin frånvaro, det blir liksom inte riktigt samma grej utan honom bakom skivspelarna. Det hela blev hur som helst en MYCKET trevlig kväll med ett riktigt trevligt sällskap!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan, kommenterade tidigare i bloggen att jag uppskattar Ditt sätt att skriva. Måste bara tala om hur det från början kom sig att jag hittade till just Din blogg. Du skrev för ett drygt år sedan (tror jag) ett inlägg där Du totalsågade min dåvarande arbetsplats, McDonalds Råbyleden, vilket jag fick berättat för mig. Så jag tittade in här för att se vad Du skrivit och blev så jävla förbannad. Påbörjade ett "svar på tal" kommentar tills jag insåg att min frustration berodde på att Din kritik faktiskt var befogad. Ändrade iallafall min uppfattning där och då och har sedan dess följt Din blogg. Haha, en kul liten historia tycker jag..

Fredrik Envier sa...

Vad kul att höra, misstänkte nämligen att någon rackare som jobbade där skulle ramla in på bloggen, ännu större anledning att INTE äta där igen. Vem vet vad som kunnat hända med just min mat? Men va kul att du kom underfund med att min kritik var befogad.

Det är inte så att du jobbar vid McDonalds vid de fyra mackarna numera? Känner igen en personal nämligen som jobbade väldigt ofta på den gamla vid Råbyleden och numera jobbar vid fyra mackarna... ;)

Anonym sa...

Haha det där inlägget blev veckans snackis kommer jag ihåg, var lite kul med dramatiken som följde och faktiskt skapade en vettig diskussion i slutändan. Det var bra för ledningen att få en käftsmäll och få upp ögonen för brister i utbildningen.

Det stämmer bra, har jobbat som arbetsledare på bägge restauranger men jobbar numera väldigt sporadiskt vid sidan av studierna. Har sett till Er vid fyra mackarna några gånger. Man glömmer ju inte så lätt en gäst som rört om i grytan.. :) Hoppas att servicen där är något förbättrad iallafall.

Fredrik Envier sa...

Oj jäklar, inte trodde jag att jag nådde hela vägen in till hjärtat av verksamheten med min till synes meningslösa blogg. Det var jäkligt kul att höra.

Du råkar inte möjligtvis ha svart hår? Minns tyvärr inte vad det stod på namnbrickan, minns att jag titta sist men minnet är ju kort och gott.

Servicen på fyra mackarna har jag inte så mycket att säga om, det är som vilken snabbmatsrestaurang som helst, som fungerar... ;)

Du får heja nästa gång jag eller vi kommer förbi, slänga med någon extra grej och le lite extra! =) Ha ha ha.... ;)

Anonym sa...

Därför jag ville berätta historien. Kul att Du uppskattade den! Man lämnar ibland avtryck där man minst anar.

Har färgat håret nu men hade kolsvart innan så Du har säkert sett till mig och namnet är inte det lättaste att komma ihåg, heter Rüya nämligen. :)

Haha jag ska definitivt säga hej nästa gång och absolut bjuda på något extra, det har Ni ju faktiskt förtjänat! :) Hade så fint nu.