Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, augusti 18, 2010

Thomas Östros och Ove Sundgren

thomasostrosovesundgren 
Jag vet att det är lite av ett lågvattenmärke, men i valets tider tycker jag man kan få driva lite med representaterna. Såg en artikel i Aftonbladet i dag och då slog det mig…

Thomas Östros (Socialdemokraternas ekonomiska talesman) som ni ser till höger…eller, nej…vänster är det är ju. Han till höger är ju såklart Ove Sundgren från den omåttligt populära serien Solsidan med minst sagt anmärkningsvärda karaktärsdrag och egenskaper.

Ni måste hålla med om att likheten är LÄSKIGT slående?

4 kommentarer:

Mr:P sa...

Haha! tokigt likt! ;)

Chris sa...

Tjena Fredde.

Helt offtopic
Men du som brukar ha koll på det mesta i krogvärlden här i Upppsala.

Hörde häromdagen att nån ur gamla "Uppsalamaffian" skulle börja bedriva krogverksamhet här i staden.
Något du hört något om?

Fredrik Envier sa...

Enda jag hört talats om är att det rör sig på Kalas, att det sannolikt kommer se lite annorlunda där i ägarstrukturen inom kort. Men det är löst snack, inget som går att lita på. Sen om det visar sig att nån gammal Uppsalamaffia glider in och håller i trådarna har jag absolut ingen aning om.

Chris sa...

Okej.
Bara avvakta och se då.