Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, augusti 29, 2008

Underbar morgon


Vilken jävla morgon... Försov mig, nästan medvetet... Fast jag vet inte om man kan säga att det är medvetet. Vaknade och låg i en dvala till klockan var på tok för mycket. Upp, vände i duschen och klädde på mig för att kasta mig ut i bilen. Ringde Robin när jag satt i bilen för att be honom gå ut. Jag agerar ju gratis svart taxi varje morgon för min broder i lag. Inget svar hos Robin så jag jagade rätt på hemnumret via nummerupplysningen, inget svar där heller. Så jag bestämde mig för att åka dit och ringa på. Strax innan jag är framme får jag ett sms om att han också försovit sig och vaknade nu. Tänkte att jag gör ett hembesök trots allt, så jag kliver upp och ringer på. Då kryper det fram att ungdomen varit på Stockholms nation och förfriskat sig igår. Jag blir enbart avundsjukt, inte det minsta irriterad för att vi båda kommer sent till jobbet, bara avundsjuk. :) Det absolut sämsta med att komma sent till jobbet är att jag får parkea absolut längst bort, vilket är katastrof när det regnar och mina favoritskor ser ut som de gör på bilden. Jag är hemsk när det gäller skor, sliter satan. Så nu har jag en blöt strumpa, en varm kopp kaffe och en relativt tom mailkorg. MEN, det är Fredag, vilket förlåter allt! =)


Inga kommentarer: