Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, augusti 14, 2008

En klassiskt tråkig skitvecka


Ursäkta blogguppehållet igår, men det vart en lång och seg dag för min del. Slutade tidigt på jobbet för att jag hade lite att göra, plus att jag var sjukt trött. Stack 2 timmar och drog till salongen istället för att pussa lite på min vackra fru. Där borta tog det inte lång stund innan massa gamla godingar dök upp. Falken, Mackan och Larsa från Bullit kom på rad. Larsa behövde en ny "frisyr", mao Helen gick in med rakapparaten och kortade av barret. Kul att träffa det gamla gardet som man i princip träffade dagligen tidigare.

Jossan jobba sent, så jag hämtade Elliot, vädret var så jävla piss så vi gjorde inte mycket mer än gick hem. Slängde i honom lite käk och han la sig på sängen och kollade Bollibompa. Dagen, kvällen var totalt odramatisk. Käka Sushi igår förresten, har nästan glömt bort hur det smaka.
Veckan i stort har faktiskt varit skittråkig och ganska händelselös. Det roliga som finns att se fram emot är att vi har faktiskt två middagsdejter inbokade denna helg. Först ut är Lars och Anna på fredagen, dem har vi inte träffat på hela sommaren vilket är sjukt tråkigt med tanke på att vi var så flitiga tidigare att ordna vår parmiddagar. På lördag drog vi till med en spontan middag med Alex Lewerentz och hans flickvän Malin. Vi har länge pratat om att vi ska bjuda dem på middag hemma, men nu eftersom Kött kök & bar har öppnat på nytt så gjorde vi det lite enklare för oss och bestämde oss för att gå dit. Har ju längtat efter deras kött i flera månader nu, så det är verkligen på tiden.

Något som däremot är sjukt trevligt med den här veckan är att den gått så enormt fort, dagarna har verkligen bara sprungit iväg. Torsdag redan och tyckte jag satt å gnata igår om att jag tog mig igenom måndagen. En skrämmande tanke kan vara att dagarna har i princip sett likadana ut, vilket gör att skallen inte fattar att det gått flera dagar. Bara en massa deja vu's hela veckan lång.

Ska se till att utsätta mig för något idag, så det finns något att skriva om... Det här går ju inte att fortsätta så här. Läsarna kommer förr eller senare att svika! :)


Inga kommentarer: