Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

lördag, augusti 16, 2008

Lika bra att släppa bomben

image
Ja, det är väl lika bra att släppa bomben, så folk slipper undra och spekulera. Det vart en liten incident igår kväll. Tro det eller ej, men det var 5 mörkhyade killar. Sen om det var en slump eller ej det kan endast statistiken utvisa. Vi hade haft en trevlig parmiddag med våra vänner Anna och Lars, när den var avslutad ansåg vi oss ha för mycket energi för att gå och lägga oss. I efterhand vet man ju att den skeva känslan var helt fel. På väg ned mot stan i taxin , precis i kurvan Vaksalagatan/Trädgårdsgatan kängar några XXXXXXXX till taxibilen i sidan. Dum och full som man är öppnar jag dörren och typ tippar ut ur bilen.... Rullar runt några varv och stannar till. Påminner mycket om några actionfilmer som jag sett. Kliver fram och frågar vad i helvete de sysslar med, utan att tänka på att det faktiskt står en mindre (väldigt liten) förläggning framför mig. Det tar inte många sekunder innan Fredsgatan Andersson får svar på frågan, dock inte med ord, utan slag och sparkar. Borde ju förvisso förstått att dessa individer inte är vana att använda talats gåva. Bula i skallen, jack i knogarna och allmänt trasig så var det hela över. Vid liv är jag fortfarande om det behövs tilläggas.

Idag har vi en sjukt viktig middag med Alex och Malin, ska försöka piggna till lite bara. Min fina flicka ska ju om möjligt bli ännu finare idag... Bilder kommer... Pöss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Anmält hoppas jag...
gillar din blogg , och även din sambos

Anonym sa...

Aj fan, det där låter ju inte bra..
Måste vara alla Jason Statham filmer som du sett som satt sig på minnet och gjorde att du agerade impulsivt och öppnade dörren i farten.
Skämt o sido, låter inte som en bra avslutning på kvällen, antar att du nu inte gör samma sak igen.. =P