Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

söndag, augusti 10, 2008

Två blondiner kan inte ha fel

DSC02801 

Ja, vad ska man säga om gårdagen?! Vi lade i en på tok för hög växel redan från start. En av Josephines vänner fyllde 30 år och det ställdes till med stor fest. Barnvaktsplanerna hade gått i kras, men löste sig i sista sekund vilket gjorde det hela lite småstressigt. Hade inte planerat att dricka något hemma heller, så vi tog det som fanns. Vart ett par inte allt för charmiga drinkar som smakade...hmm...sprit. Väl på plats en halvtimme för sent upptäckte vi att vi inte var ensamna om att dyka in efter utsatt tid. Fint folk kommer alltid sent, så är det alltid...förutom på Josephines fest då folk var utomordentligt duktiga på att komma i tid. Gott käk, även om man med facit i hand åt alldeles för lite. Baren som var till självkostnadspris var även den livsfarlig, löjligt billigt med gin och tonic för 20 spänn. Kvällen slutade relativt tidigt, tror att vi var hemma strax efter tolv denna kväll. Lite smått pinsamt.
DSC02799
Passar även på att slänga in ett kort på Josephines förträffligt tjusiga skor...

2 kommentarer:

Anonym sa...

om jag inte får veta vart skorna kommer ifrån kommer jag att DÖ! bara så du vet :D säkert alldeles för dyra för mig, men jag kan spara :D

Fredrik Envier sa...

Vill minnas att Josephine köpte dessa i Los Angeles. :)