Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

söndag, augusti 10, 2008

Sean Paul gör som Mange Schmidt

seanpaul 
...blir en av alla gripna under årets Reggaefestival. Det ryktas om ett tiotal artister som alla blev gripna misstänkta för narkotikabrott. En av alla dessa visade sig vara Sean Paul själv. Totalt sett har polisen tagit in 224 personer misstänkta för diverse narkotikabrott. Rent statistiskt sätt kan polisen få det att se riktigt bra ut, då det är mindre än förra året. Men ser man rent procentuellt till hur många besökare det var i år är det väl snarare en katastrof. Det känns som att siffran skulle kunnat bli högre om polisens resurser varit större. Men å andra sidan, varför lägga ned en massa pengar på gästande reggaefantaster som röker på och håller sig förhoppningsvis på festivalområdet en helg. Låt tomtarna hålla på, varför låta det hela kosta skattebetalarna en massa pengar och skicka dit en massa snutar. Enligt UNT så hade det på söndagsförmiddagen inte kommit in några anmälningar om våldsbrott. Cannabis är tydligen jävligt lugnande, jämfört med alkohol.

Ska även flika in en annan katastrof som inträffade igår, som jag lovat mig själv att aldrig utsätta mig för. Jag gick in på People tog en shot och gick ut! Snacka om att alkohol gör en dum i huvudet. Mer om gårdagen kommer strax i ett annat inlägg, dock med lite lustigare inslag än detta.

Inga kommentarer: