Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

måndag, augusti 11, 2008

Fast food blir slow food under sommartid?


Skräpmatsmänniska som jag är så slänger jag ofta i mig en onyttig grisig lunch på Mc Donalds, Max och liknande ställen. Nu den senaste tiden har jag märkt en enorm försämring rörande service på nämnda ställen. Första gången jag drabbades av märkbart inkompetenta människor i snabbmatsbranschen var ju när Max var nyöppnat bortanför Gränby Centrum. Det visade sig inte vara ett undantag, utan epidemin har snabbt spridit sig till övriga restauranger i stan. Kan det vara så illa att restaurangerna är överfyllda av sommarjobbare som gör sina första timmar som hamburgarproffs?! Kommer den här epidemin sakta men säkert lägga sig och försvinna så fort att skolorna ringt in?! Eller än värre, är det ett tecken att jag borde sluta äta skräpmat?! Ett försök att säga att dessa restauranger inte är något för mig?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Den här bilden passar så bra ihop med en bild i min blogg...hehe..