Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

lördag, augusti 30, 2008

Så var det baksidan då...

DSC02959
De flesta fina förhållanden har ju en baksida, så även vårt... Här är en del av det som gör att det brinner i skallen på mig. Jag har absolut inget emot att ställa mig och ta hand om disken, under en förutsättning... Att man har nån form av ordning i disken. Att slänga i mat, rester om vartannat i diskhon för att sedan låta stå en dag. När man sedan tar i den här sörjan så stinker det och är en allmänt äcklig röra. Allt från koppar halvfulla med yogurt, ostskivor, makaroner och ja, i princip allt du kan tänka dig. Har även stött på tuggummi, som sedan slutat olyckligt i diskborsten. Men visst ska jag vara glad att detta är en av de få skitgrejer som finns i vårt förhållande. Man synkar helt inte på alla plan. Nu när jag skriver det här så är jag ju inte ens i närheten av hur upprörd jag var när jag ställde mig och tog hand om detta.

Inga kommentarer: