Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, augusti 12, 2008

Vill ha kött...

image
...men det kommer bli fisk! Elliot vart hämtad vid lunch på fritids idag av sin farmor, de skulle iväg och bada på Fyrishov. Det var tänkt att han fick följa med ute till Vänge och leka med de andra barnen ifall att han ville, vilket skulle resultera i en otippad barnvakt. Nu blev dock fallet inte så och våra planer på en romantisk middag på nyrenoverade Kött Kök & Bar, som öppnade helt utan min vetskap för några dagar sedan - FY TONY!

Trogna läsare av min blogg vet att min absolut favoritrestaurang är Kött kök & Bar, finns ingen restaurang som hittills kunnat slå dem på fingrarna när det gäller oxfilé. Det är verkligen maten jag går dit för och för att man blir behandlad som stamgäst såklart, men främst maten. Inredningen har kanske inte imponerat direkt, men det gör mig absolut ingenting. Misstänker dock att renoveringen kommer bjuda på en och annan överraskning.

Nu blir det hemmakväll istället och på menyn står plötsligt fisk, kvällens kock är Josephine själv. Nu har jag lagat mat några dagar, så tänkte jag slänga fötterna på skrivbordet och vara duktig och blogga istället.

Försöker att lista ut vilken film vi ska kolla på ikväll. Fick förvisso en massa filmer av Jonas härom dagen, men jag försöker hålla liv i Jason Statham-temat. Fick ett tips av Cribba rörande WAR, dessvärre har jag sett den. Har sett de flesta större filmerna med honom verkar det som, kanske får vi ta ett sidospår med någon annan stjärna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer en ny film med Jason Statham som heter Death Race, inte så insatt i vad den handlar om, men film-affischerna skvallrar om rejält modifierade bilar med vapen, etc.
Sen kommer ju självklart Transporter 3 och Crank 2.

Sen om du inte sett filmen The Bank Job som jag personligen gillade skarpt, baserad på en verklig händelse, utspelar sig i tidigt 70-talets London.

Fredrik Envier sa...

Känner till dessa filmer. Death Race har jag dock bara sett trailer på, vet inte om den finns "ute" än så länge! :)

Tar sett The Bank Job också.

Anonym sa...

in the name of the king, kanske inte hans bästa film dock...