Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

lördag, maj 16, 2009

Betessläpp, korusning och vilsna i Almunge

[SNC17909[4].jpg]
Josephine fick för sig att vi skulle ut på landet och titta på när kossorna släpps ut på sommarbete. De är tydligen något riktigt stort i Almunge, då det drar till sig tusentals besökare som ser dessa glada/galna kor som kastar sig ut i det gröna gräset och skuttar omkring som de aldrig sett gräs förut. Det mest roliga av allt är att att Josephine, som inte klarar av lukten av koskit vill dra med mig och Elliot på detta. Sindy är ju glatt ovetande om vad som väntade…

DSC05683
Försökte få en adress till stället vi skulle till, men det visade sig vara knepigare än väntat. Istället fick jag en något diffus vägbeskrivning av Niklas VIA Josephine… Det vart därefter, vilket resulterade i att vi kom för sent och missade det stora ögonblicket som de andra tusentals personerna som var där bevittnade. Vår tjusiga barnvagn fick iallafall ge sig ut på en premiärfärd, i det absolut sämsta tänkbara underlag. Gropiga gräsmattor, lösgrus och annat. Vi har liksom en city-vagn, inte en bonn-vagn! :) Det klarade sig dock rätt bra ändå, så jag är mer än nöjd.

DSC05684
Efter korusningen (jag vet, betessläpp heter det) så passa vi på att sticka till lågprisbutiken Thuns. Minns inte när jag var där sist, men det var sjukt längesen. Fanns ju en hel del skoj där, men det slutade med att vi köpte en liten söt mössa till Sindy. Hon behöver ju en som passar hennes lilla huvud, alla som vi fått är ju på tok för stora, men kommer väl till pass när hon växer. Det mest otippade var att vi hittade på Josephines frisörkollega Helen på Thuns. Hon letade mästerkattenstövlar såg det ut som…

DSC05687
Efter Thuns drog vi en sväng till vårt kära Gränby Centrum, jag köpte mig några Heineken och ett par Bacardi Breezer till Josephine. Kände att jag kunde behöva några öl för att klara av kvällens Eurovision, som i skrivande stund innehåller skit, skit och åter skit. Jävligt imponerande ljusrigg dock, led-väggar tamejfan överallt. Men har man 340 miljoner att spendera så vore det väl fan om det inte skulle imponera.

Låt nr 22 går på nu och det är fan inte mycket att sätta i julgran, kanske ska slå på infravärmen och sätta sig på ballen och ta en bira till?! :)

3 kommentarer:

Jessica sa...

hihi.. jag bor på bondgården. va roligt att ni åkte dit och kollade på kossorna :)

Larsson sa...

betes släpp har man ju varit med om förr så de e inget nytt men utan publik. så hon tål inte koskita lukten de som e så naturligt men de går ju att vänja folk me de.

jannice lindell sa...

hihi,syrran bor på bodngården=) jag skulle också dit men kunde inte.. hoppas ni hade de skojj!