Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, maj 05, 2009

Då var förspelet klart!

DSC05452
Sådär, då var förspelet avklarat. Kändes betydligt verkligare när man varit där idag och fått höra, det man förvisso redan visste om morgondagen. Men nu var det verkligen definitivt, läskigt... Träffade även narkosläkaren, som var från England, så han pratade ytterst lite svenska och mestadels engelska. Han skulle ta hand om Josephine imorgon. Jag har ju lagom stor press på mig, ska filma och fota allting. Hur fan det ska gå till, när jag kommer ha fullt upp att stå på benen och hålla koll på tårar som sannolikt lär spruta all världens väg. De prata om att man fick ha mobilerna på, men jag kan aldrig tro att hon menade på operation. Om det nu skulle vara så mot förmodan så kanske jag slänger iväg ett blogginlägg från operationssalen. Vore ju rysligt avancerat! =) Om inte annat ska jag försöka blogga innan och efter.

DSC05455
Kändes skönt efter allting idag iallafall. Josephine skrattade så hon höll på kissa på sig, eller ja, det råder en viss osäkerhet om hon kissade på sig eller bara höll på. Det visar sig kanske senare, misstänker dock att jag inget får veta. :) Känns ändå som en del av nervositeten för henne har släppt, jag är trots all information i något vakum där jag inte fattar vad som händer. Imorgon misstänker jag att jag lär vara något annorlunda.

DSC05457
Nu ska vi plocka ihop lite mer kläder till Elliot, för de dagar som han ska vara hos sin mormor AnnaLena. Just nu är Elliot tillsammans med min mamma och styr ihop en smaskig middag till oss. Så vi ska strax dit och umgås lite, sen vidare hem till svärföräldrarna för en fika och lite snicksnack. Sen bär det vidare hem och vi har tänkt oss en liten visit hos vår nya granne Rikard och Marie. Har ju bara varit där en supersnabbis mitt i flyttyran.

1 kommentar:

Tessan sa...

lycka till med allt imorn när eran ängel anländer
kraaam