Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

söndag, maj 24, 2009

Middagsbesök hos våra nya bekanta Daniel Ågren och Josefina Drake

DSC05775
Igår var det dags för den efterlängtade middagen hos Danne, Josefina och deras lilla nytillkomna sötnos Leia. Vi hade verkligen ingen aning om vad som väntade, eller hur de egentligen var som personer annat än den info som läckt ut från Josefinas blogg.

DSC05778
Kvällen slog alla förväntningar i höjd och bredd, så jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Då de är duktiga bloggläsare båda två, så fick de en viss hjälp av vad vi tyckte om och inte tyckte om. När vi kom bjöds vi på ett varsitt glas champagne och fick en liten husesyn. Verkligen superfin lägenhet, så fin att jag faktiskt scannat av hemnet.se under förmiddagen.

DSC05777
Vi hade så mycket gemensamt att prata om, så vi höll nästan på att glömma bort middagen. Till förrätt serverades västerbottenpaj med löjrom och tillbehör. Kunde ju knappast inleda med något bättre? Verkligen vår egen favorit och vårt ess av förrätter. Supergott!

DSC05779
Till varmrätt vart det oxfilé i ugn och klyftpotatis med två olika sorters såser. Som pricken över i serverades en flaska Amarone till maten, för den som inte vet så är det en sjukt gott och passande rödvin till oxfilé. Efter maten förflyttade vi oss in i vardagsrummet för att avnjuta en kopp kaffe tillsammans med en vaniljpannacotta med hallon och blåbär. Danne dog fram den bästa av sina juveler i deras gigantiska spritsamling, en Macallan om jag inte minns fel. Eftersom jag själv inte är någon stor whiskydrickare så har jag inte så god koll på området, dyr var den dock. Danne hade införskaffat en varsin cigarr till oss karlar, som vi avnjöt på balkongen. Där blev vi sittande i säkerligen en timme mitt i natten. Rökte ciggar, drack whisky och pratade om allt möjligt.

DSC05776
Hela kvällen blev som jag sa i börja otroligt lyckad och jäkligt knepig att överträffa för vår egen del när det blir vår tur. Det ser vi dock som en liten utmaning, så där ska det börjas spånas redan. Ska väl erkänna att whiskyn satte sina spår och man är lite lagom mör i kroppen idag. Josephine har lurat i mig att vi ska ta en promenad till Gränby Centrum. Precis vad min kropp behöver en söndag som denna. ;)

DSC05783
Tack oändligt för en supertrevlig kväll igår Danne, Josefina och Leia!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser inget vidare ut att dricka alkohol med bebis i famnen va...

Anonym sa...

nej osmakligt..Elin

Anonym sa...

Spelar det någon roll vad man har i glaset? Tror att mammor och pappor är vana att göra annat när de har sitt barn i famnen.

..och ja som Fredde skrev så drack Josefin en hel flaska bubbel själv och var dyngpackad .. har man följt Freddes / Josefines bloggar (eller känner de IRL) så vet man nog att de båda aldrig skulle äventyra sin bebis säkerhet för nåt :)

..förlåt lika lätt som jag blev irriterad på en dum kommentar så är jag trött på folk som reagerar på småsaker

sophié sa...

fy vad söt hon är :)