Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, maj 20, 2009

En tragisk grupp bloggläsare


Konstaterade en sak idag när jag kollade igenom lite olika bloggar, att det verkar vara en tragisk grupp människor som läser varandras bloggar. En rätt stor grupp dessutom, där det mest tragiska är att jag är med själv. Det som egentligen är tragiskt är väl inte att folk läser varandras bloggar, utan att skaran är så jävla liten att jag reagerade på det. En begränsad skara människor (under 50) dyker upp frekvent på en blandad samling bloggar i bland annat kommentarer och som "följare". Den röda tråden är i det hela Uppsala, en småstad som rankas som storstad i antalet invånare.


Fan va tragisk jag känner mig nu, ska nog sluta läsa bloggar! Förlåt för detta skitinlägg, men jag kunde inte låta bli!

5 kommentarer:

Josefin sa...

mm dystert och tragiskt inlägg som jag inte förstod vitsen me...det e väl allmänt känt att man e nyfiken och intresserad av andra människor,så funkar vi alla...känner absolut inge fel i det...puss får du ändå trots detta konstiga inlägg...

Fröken Drake sa...

Jasså, så du kallar mig tragisk din jävel...Du, stryk ska du få på lördag minsan!

Carina sa...

Ja ja, bara du inte slutar läsa min=)

Anonym sa...

Jag kan tycka att det är lite onödigt att du läser din sambos blogg. Jag menar, du är ju i hennes liv liksom...

Fredrik Envier sa...

Min flickväns blogg är ju en av de mer intressanta, då den speglar hennes uppfattning av vår gemensamma vardag. Den är ju sällan densamma som min. Många läser båda våra bloggar av just den anledningen, för att se den från två perspektiv.