Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, maj 29, 2009

Fredagskvällen suger kort och gott!


Ja, det är väl bara att erkänna. Allt är inte guld och gröna skogar, iallafall inte just just nu. Gillar inte att blogga om skitgrejer, men det är ju en del av det som pågår i ens liv så ska det väl med även det inte är så detaljrikt.

Började tjafsa om en skitgrej igår jag och Josephine, verkligen ingenting alls... Det var mer hur själva grejen avslutades, eller rättare sagt på det sättet den INTE avslutades. För att behålla världsfreden i vårt förhållande brukar jag svälja stoltheten efter ett tag och vips så blir vi sams. Jag har inga problem att göra så ibland, men inte ALLTID. Det kvittar vem som har rätt och fel i sådana här små skitgrejer, det viktiga är ju att man blir sams.

Den här gången fick jag liksom bara nog, jag till och med sa det rakt ut. Påpekade hur löjligt hela grejen var och att vi sannolikt skulle vara osams imorgon också såvida inte jag svalde stoltheten. Ja, nu sitter vi här...fredag och har inte pratat med varandra sedan igår. Så jävla tragiskt hela grejen så jag vill spy. Men fan, man är två stycken för sånt skit och det är inte bara en som ska ge.

Jag har liksom varit förstående och snäll i 9 månaders tid, trippat på tå och tagit saker med en nypa salt för att jag vet att graviditeten ställer till det med hormoner och annat.

Som inte det vore nog att vi varit osams i snart ett dygn, detta fick dessutom nån bägare att rinna över och jag fick en hel sjö av sms under förmiddagen. Där kom allt mellan himmel och jord.

En röd tråd som jag tyckte mig kunna se var att hon inte alltid säger saker rakt ut, utan att man får försöka att förstå henne. En variant som jag inte alltid är så förtjust över, då den öppnar upp för en satans massa missförstånd. Tankeläsning fungerar liksom inte riktigt.

Snacka om att allt är skit, så jobbar hon dessutom sent idag och slutar inte förrän sent.

Min fredagkväll suger helt enkelt, kort och gott! Så förgyll min fredag med något, vad som helst...

4 kommentarer:

V sa...

Le - annars kittlar jag dig!! :)

Anonym sa...

Jag har inte med det att göra, men varför jobbar hon, ni fick barn för 4 veckor sen och hon måste redan jobba... jag misstror inte att du är fullt kapabel att ta hand om Sindy men nää det är bara för mycket. Jag tyckte det var härligt att vara hemma och slippa ha en massa måsten, men som ni har sagt förut man är olika! Och det är inte ens fel att två träter, hoppas ni blir sams snart kram

Fredrik Envier sa...

Anledningen att hon jobbar är att hon behöver pengar. Därför har hon lite strödagar inbokade. Föräldrapenningen är ingen höjdare för en egen företagare.

Och jag kan verkligen ta hand om Sindy, har varit med henne hela kvällen nu. Tyvärr så har jag också jobbat under dagen och inte kunnat vara pappaledig som det är just nu. Tanken är att jag ska vara lite pappaledig i augusti.

Angiie sa...

Stört att folk inte vill släppa grejjen med att "pappor inte kan" ... seriöst, jag skulle DÖDAT för att jobba på den tiden.
Det är inte alltid KUL att stanna hemma bara för att folk anser att "mamma kan bäst".

GAH!

För övrigt, så var jag precis likadan, tills micke satte mig ner och berättade att det inte funkade och han gick till botten med varför jag aldrig säger saker rakt ut istället.
Det gäller bara att pillra det ut ur henne när du märker att något är fel!