Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, maj 20, 2009

Jag har nog aldrig blivit så glad över bajs som idag!


Sindy har ju varit lite hård i magen de senaste dagarna. Sannolikt för att bröstmjölksersättningen ställer till det i kistan på henne. Detta har resulterat i att hon inte bajsat på några dagar och legat på nätterna och beklagat sig över detta i form av gnyande och gnällande. Idag fick jag ett MMS när jag satt i ett möte, en ren och skär bajsbild av Sindys fyllda blöja. I vetskapen om att Sindy mådde enormt mycket bättre när skiten låg i blöjan istället för i hennes tarmar gjorde mig väldans glad. Ja, så glad har jag nog aldrig blivit för bajs som idag!
Enligt uppgift passa även Sindy på att kissa ned sin mamma lite i all glädjeyra, vilket hon inte hade något alls emot eftersom glädjen var delad! :)

6 kommentarer:

jannice lindell sa...

om sindy har förstoppning rek jag bifidus som man kan köpa på apoteket. men prata med bvc först innan detta används. bra att läsa igenom denna först med innan används..

Anonym sa...

jag gissar att er bebis magknip beror på att bebisens mamma dricker alkohol och ammar, kan räcka med en droppe för att resultera i magknip

Fredrik Envier sa...

Kan väl då påpeka att Sindy ALDRIG under några som helst omständigheter skulle ammas i närheten av att Josephine dricker alkohol. Det hör väl till vanligt folkvett? Förmodligen är magknipet förknippat med att tarmarna har svårare för bröstmjölksersättningen. Tyvärr räcker inte Josephines bröstmjölk till för att hålla henne helt mätt.

Anonym sa...

folkvett brukar även innebära att man inte dricker alkohol samtidigt som man tar hand om sin nyfödda bebis.nyfödda och alkohol hör inte ihop!!!

Jeanette sa...

Very najs bajs :)

Anonym sa...

oj här var det fler som reagerat på er alkoholkonsumtion och er nyfödda...hoppas ni tar till er :(