Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, maj 08, 2009

Första dagen av nyfikna gäster avklarad

Inte helt oväntat behövde vi inte göra speciellt mycket mer än att bara komma hem, så började telefonerna ringa och sms’en ramla in. Alla ville självklart komma och se det lilla underverket!

DSC05564
Först var Nilla, en bekant som funnits med mig sedan jag var född. Hon vet allt om mig och har stötta morsan när jag varit som jobbigast. Hon slängde sig i bilen från Björklinge och åkte in för att träffa Sindy. Fick massor av söta kläder av Nilla, även Elliot fick sig några roliga leksaker.

SNC17782
Nästa gäst som kom var Lars, Marie och Lisa. Lars är Anna-Lenas bror, dvs Josephines morbror. Även här fick vi massor av söta kläder till lilla Sindy.

DSC05568
Ska tillägga att gästerna uppriktigt avlöste varandra. Innan Lars, Marie och Lisa hade lämnat så plingade det på dörren. Då stod svärföräldrarna där, med lysande ögon och ville självklart träffa deras barnbarn.

DSC05570 
SNC17790
Nu var det dags för min mamma att stå utanför och vänta ivrigt på att få komma in till sitt allra enda och första barnbarn. Mamma hade köpt en jättefin bukett, en så kallad “Mamma barn-bukett”.

DSC05572 
DSC05571DSC05575 
DSC05576
Lite osäker på ordningen nu, men jag tror att Robin kom under tiden då morsan och svärföräldrarna var här… Lite rörigt dock måste jag erkänna! :) Dessvärre fick jag inte någon bild på Robin, han lyckades återigen att smita från kameralinsen. När morsan, svärföräldrarna och Robin lämnat huset dök Niklas (Josephines andra bror) upp med hela sin familj, dvs Jennie, Nellie, Loke och Engla. Jennie hade valt ut en present till Sindy, ett litet bäddset med Tummen på, ni vet Sindys favoritfigur… Tro att jag vart glad, som ett barn på julafton, fast för Sindys skull då såklart.

DSC05578
Nu börjar det kanske bli tjatigt, om man är läsare…men this is the true story of “Första dagen för Sindy hemma på Stålgatan”. När fortfarande Niklas med familj drack kaffe plingade det på dörren, utanför stod våra nya grannar Rikard och Marie. De hade sett att bilen var hemma och ville därför komma upp och se underverket. Misstänker att de går i allvarliga barnplaner själv och vad kan inspirera bättre än den här lilla sötsaken. Man kan säga att Sindy sålde in sig själv liksom! ;)

Däääär var dagens besök faktiskt slut…men det finns många kvar att beta av. Så förlåt alla ni som vill komma men ännu inte blivit inbjudna eller lyckats tränga er på. Det kommer fler dagar, alla kan inte vara först! =) Om jag räknade rätt så har 15 personer besökt Sindy idag Fredag. Inte illa pinkat för en halvdag.

1 kommentar:

Annah - mamma till finaste pärlan Chloé sa...

Men åh så fint, man blir ju alldeles tårögd när man läser och minns hur det var :) Så underbart mysigt!!
Massa massa grattis till er!