Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

måndag, maj 25, 2009

Ingen familj är lik den andra


Har sett ett par kommentarer som glidit in på min flickväns blogg, så jag tänker att jag tar upp det här så det klart för vart jag står en gång för alla. Har även de senaste dagarna haglat in en del kommentarer på min

Det handlar om vårt sätt att vara föräldrar. Där har jag min syn helt klar på hur jag och Josephine vill ha det. Jag har ingen ambition att vara lik någon annan familj eller bete mig på något vis för att framstå som en superfarsa. Jag kommer att göra vad jag känner är rätt för vår lilla dotter och skiter blanka fan i vad diverse bitterfittor anser.

Det finns ju folk som uppenbarligen ser rött när man nämner alkohol och barn i samma blogginlägg. Jag sade inte upp mitt privatliv och rätt till att ha en trevlig stund när jag bestämde mig för att skaffa barn. Jag och Josephine är livsnjutare och gillar att äta mat, gå ut och träffa folk. Detta är inget som vi är beredda att offra bara för att vi blir föräldrar. Det kommer heller inte att vara på någons bekostnad och allra helst inte Sindys eller Elliots.

Det finns uppenbarligen folk som gärna sticker ut hakan utan att ens ha nån som helst jävla bakgrund till sin kritik.

För att börja, kan vi ta vår middag hos Josefina och Danne. Här drack min flickvän ett glas champagne när vi kom. Till maten drack hon två stycken Bacardi Breezer. Till kaffet fick hon serverat ett glas med Captain Morgan, från vilket hon drack två små munnar. Denna enorma mängd dryck inmundigades från kl 19 fram till kl 03.30. Räkna ut det alkoholintaget som späddes ut på nästan 9 timmar. På vilket jävla vis skulle det kunna skada vår dotter?

Spara alla menlösa kommentarer om att hon får i sig via bröstmjölken, då Sindy till större delen får sin kost via bröstmjölksersättning. Den bröstmjölk som Josephine hade i brösten under denna tidsperiod användes självklart inte.

Det är fan så jag ska ringa upp socialen och berätta om hur hemska föräldrar vi är, så får vi se hur hemska de tycker vi är.

Nån skrev i en kommentar, "hoppas ni tar åt er". Av vaddå? Idioter som inte har nån bakgrund till sin kritik och skriver massa skit för att de ser Josephine med ett glas champagne.

20 kommentarer:

Ana sa...

Stå på er du och josephine idioterna som skriver lever nog på 1800-talet eller nått...riktiga idioter!!!!

krama sindy från mig för hon e bara för söt :)

Kram Ana

Anonym sa...

Bitterfittor o den svenska avundsjukan...suck!!!!Är själv små barns förälder o är helt på eran lina,PISS OFF till tråkmånsar!!Man KAN ha kul o dricka lite,fan barn ska inte leva i en skyddad verkstad utan dom ska va med o se allt!!Silversked i munnen-nej tack!!De ÄR DERAS BARN som får problem sen kan jag LOVA!!

Angiie sa...

Bara att vänja er!
Folk har inte så mkt till liv och älskar att klaga på folk som gör "fel" i deras ögon.
Men man kan faktiskt inte göra fel om man lever med sina EGNA värderingar =)

Friday sa...

Men gud va hemskt att folk verkligen pallar sitta och skriva sånna kommenarer till Er! då kan dom ju skaffa nått eget intresse lr så att fokusera på! Jag har åxå fått mig några giringar på bloggen, men wtf, tar det som en komplemang från dessa Avunsjuka bittra "anonyma" människor! "they only want what we have, It all" ;)
*kram*

Anonym sa...

jag kan inte förstå att du ens försvarar ert drickande?HUR kan man vilja chansa när man har en sån liten? Jag förespråkar inte heller totalt nyktert levene resten av sitt liv bara för att man får barn..men det absout första bebis tiden när så mkt kan gå snett ändå...plötsligspädbarnsdöd tex..och framförallt när er bebis redan fått andnöd??..HUR kan ni då fortsätta att dricka?och bägge två?drick varannan gång åtminstonde så en av er är i nyktert tillstånd om något skulle inträffa..man kan väl lyxa med ett glas vin till maten 1-2 ggr i månaden när man ammar...inte ett par ggr i veckan?Oavsett om man ammar..Och vad är viktigtast?? Man skulle väl GE UPP ALLT för sitt barn?är det inte så det SKA va egentligen...???helt sanslöst att vem som helst får skaffa barn....K.L

Sofie sa...

Hej!
1) Jag vill gratta både dig och josse till eran vackra Sindy! :D

2) Folk som inte har nå liv hackar på andra.

Anonym sa...

K.L - jag tycker det är konstigt att se hur Elliot har lyckats växa upp till en så fantastisk grabb (som han verkar vara) med dessa hemska föräldrar...

Trist att folk orkar lägga energi på att hacka så på andra.

Jag tror inte du hittar en så påläst pappa som Fredde i många familjer, han har nog mer koll än många läkare där ute ;)

Anonym sa...

Hej! Skrev hos din fru med! Stå på er,det är väl f*n annat om ni hade supit er fulla varje dag lr varje vecka..men vad 17 ett glas då och då utan att man blir berusad gör ingen skada.Men tror anonym menade att man har dåligare reaktionsförmåga med alkohol i kroppen om det skulle hända nått.Och sen hota med socialen är f*n förjävligt..för jag har själv varit med om en som har trakkaserat våran familj och mig i 3 år,och jag har blivit helt förstörd av henne pga hon har gjort..har mått psykiskt dåligt i flera år pga en kärringjävel som inte har nått liv och bryr sej uti andras och glor i fönster och allt möjligt,och hittar på saker och lögner,finns så många sjuka(och denna var psykiskt störd)dem som håller på sådär har faktiskt inget liv och de vet inte hur mycket de förstör för andra.så skit fan i andra och bry er uti erat tragiska liv istället ni som klagar shit asså!Kram till er!

:) sa...

Bra där!
Brukar kika in och läsa här lite då och då och vart faktiskt skitglad när jag såg att ni roade er med middag och bubbel. Herre, att vara social tillhör vardagen. Läste aldrig att du skrev något om fylla?!

Hoppas allt allt går bra med era sjukt fina barn. Tack för mig!

Anonym sa...

klart man kan roa sig ibland men varannan dag?och med som fredrik själv skriver ett par flaskor vin..å den nyblivna mamman som dricker champagne och ett par bacardi breezers till maten..,tycker jag tyder på mer än roande ibland..jag har aldrig sagt eller trott att detta är två parkbänks-alkisar men jag tycker att gränsen mellan vad som är okej och inte är hårfin och dessa två är strax över den..

Fredrik Envier sa...

Och till den sista anonyma kommentaren så säger jag det IGEN, eftersom få verkar läsa eller förstå. CITAT FRÅN MIN EGEN BLOGG: "Jag kommer att göra vad jag känner är rätt för vår lilla dotter och skiter blanka fan i vad diverse bitterfittor anser."

Att anse att den mängden alkohol som Josephine drack under en period på 8,5 timme är i största laget? Jag skrattar hela vägen till bolaget...

Anonym sa...

K.L, vad lever du i för värld egentligen? Du är förmodligen en oattraktiv 30årig singeltjej utan barn som sitter hemma och är bitter över ditt liv. Hade du egna barn så hade du nämligen förstått att det inte är någon som helst fara att dricka något glas vin. Sluta lägg dig i andras liv!/mia, 3 barn

Angiie sa...

Alltså seriöst, varför har alla fått för sig att man måste bli helt oansvarig och inte kunna göra något när man dricker?
Jag har fan bytt bajsblöja stupfull, även om jag nu höll på att spy av lukten, så klarade jag det rätt galant och är precis som vanligt med min son, om än lite mera pratglad ;D

Jag tycker det är skillnad på att folk och folk när det gäller alkohol, men känner man att man kan hantera alkohol på ett friskt sätt och att det fungerar so why the fuck not.
Det är gott och det är avslappnande, kanske precis vad en uppstressad mamma behöver.

Och när det dessutom gäller dricka utspädd över 8 timmar, så är det fan oerhört töntigt att ens säga att det är farligt för barnet, det är som att säga att ni ska inte åka bil, ni kan krascha.

Anonym sa...

jag har en son på 1,5 år och är 28 år .. och jag dricker också ett glas vin då och då..jag pratar om flera glas champagne och bacardi breezers.flera ggr i veckan..det tycker jag är för mkt..K.L

Anonym sa...

men det här med att folk ska sköta sitt..om man har en blogg och vill visa upp typ allt man gör då får man väl ta att folk ibland ha åsikter? Isa

http://jezzyjez.blogspot.com/ sa...

Oinformerade, tragiska, tråkiga, bittra människor som tar död på sitt eget liv den dagen dem får barn... Undrar hur lyckliga era barn kommer att bli i framtiden....?
Du & Josephine lever liknande liv vad ALLA mina vänner som blivit föräldrar gör - och jag kommer att göra exakt likadant den dagen jag blir mamma. Skål för det!

Anonym sa...

angii menar du att du tycker att du är ansvarig som byter blöja stupfull?
Varför lämnar du inte bort din unge till en barnvakt när du är stupfull?
tragiskt! och sju resor värre än fredrik och Josephine,dom är åtminstonde inte stupfulla..

Anonym sa...

Ok... till alla ni ignoranta "man-får-inte-dricka-när-man-ammar-människor". Jag läser kostvetenskap och har precis haft en redovisning om ammande kvinnor. Enligt livsmedelsverket får man dricka 1-2 glas vin eller 1-2 drinkar 1-2 ggr i veckan! Ni kan gå in själva o se vad som står, när ni ändå är där kan ni även läsa om de studierna som ligger bakom. Studier som bla visar på att barnets sömn kan påverkas med ca 10 min om mammam dricker och att bröstmjölksproduktionen tillfälligt försämras, något som återgår till det normala nån timme efter att mamman slutat dricka. Alltså, det finns idag inga vetenskapliga underlägg på att barnet påverkas negativt av måttliga mängder alkoholintag. Men man är inte 100% säker därför har man satt dessa rekomendationer. Vad som däremot kan diskuteras är att man kanske som förälder påverkas negativt av alkoholintag men asså det som Jossan hade druckit just denna aktuella dag kan knappt räknas som alkoholintag! o sindi har väl för f*n en pappa oxå! Så lägg ner nu! Inga mer korkade inlägg om alkoholkonsumtionen!!!!

Anonym sa...

ok fast du verkar ju inte ha hängt med i hela den här disskusionen, det handlar ju inte om hur många promille som bebisenfår via bröstmjölken..för josephine har pumpat och numera ammar hin inte alls tror ja?
Det som folk är emot är hur man är som förälder efter alkohol intag..reaktionsförmpga,omdmet osv..med en sån liten nyfödd när så mycket kan inträffa ändå..och visst Sindy har en pappa,men han dricker dessto mer och dessutom varje dag..så jag skulle kanske inte va så trygg pga honom...

Toaklotter sa...

Helt underbar läsning måste jag säga! Att folk bara orkar bry sig om andra på det här sättet, Skål för fan!

Och till folket säger jag bara SLUTA INTE BRY ER!! / Jag måste ju ha något att läsa om kvällarna...


www.korvfest.se