Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

lördag, april 24, 2010

Fredrik De Geer

Louis_De_Geer 
Förmodligen blir det släktnamnet vi kommer ta efter det att vi gifter oss. Vi har sugit på det några dagar nu och det känns bättre ju mer man tänker på det. Josefin De Geer, Sindy De Geer och Elliot De Geer. Urtjusigt! Anledningen att vi vill byta namn är Andersson och Lundberg är så otroligt vanliga och på så vis lite tråkigt. Tanken har varit att hitta på något helt eget, men vi har kört fast där. På Josephines sida har de rätt bra koll på släkten och namnet De Geer finns där att ta. Personen på fotot är Louis De Geer, född 1587.

14 kommentarer:

Anonym sa...

gud så larvigt..hahaha

Anonym sa...

men va faaann!

Josefin sa...

Va fan e det att klicka anus på detta?!
Vad e det som e fel på att ta ett namn i släkten när vi ändå inte vill ha något av de vi har,det är ju inte direkt ovanligt att folk byter namn,nu tar vi ett som det finns historia och band mellan.
Fan va trött jag blir,hur orkar ni?

Fredrik Envier sa...

Oroa dig inte hjärtat, vi kan alltid gräva lite i min släkt. Min farfars farfar hette Anderfjong, var en gammal producent av erotiska filmer. Det är ju ett efternamn med historia det... ;)

Anonym sa...

efternamnet måste ha funnits av ngn levande de senaste 100 åren annars får man inte ta det

Anonym sa...

Tjena,

Jag & min blivande man ska också byta efternamn då vi gifter oss. Dock tycker jag själv det känns fjantigt men jag vägrar låta mina barn heta Karlsson el Larsson! Finns ju inga fina barn namn som klingar med dem efternamnen! Ska iaf försöka att hitta ett någonlunda neutralt efternamn, kan ju inte helt plötsligt heta "Von" - känns lite larvigt!
Det är dock ett väldans projekt att byta efternamn och det är inte lätt att få det godkänt.../J

Anonym sa...

Tönt

Fredrik Envier sa...

Utveckla gärna kommentarerna mer än "Tönt" och "Va faaan"... Intressant att ett planerat namnbyte upprör så många dock...

Petra sa...

Det upprör väl folk för att det ligger långt ifrån "standard" och det vi i det här mellanmjölks landet kallar normal -och jag ska inte vara den som säger att jag inte tycker De Geer just var lite väl.

På Jossans blogg däremot hade hon radat upp några namn och Lorents tyckte jag om -och det kändes på något sätt mer OK? Vet inte varför.

Hade en tjejkompis som bytte namn från Petra till Natascha när vi var 14-15. Jag tyckte hon var skitfåning och ändå tycker jag att det är helt OK att min storasyster bytt namn från Annmarie till Fia.

Hoppas ni får det NI vill godkänt iallafall, det är ju NI ska skall bära det -Ingen av oss läsare :)

Anonym sa...

kanske för folk vet att ni tycker lr ni uppför er iaf som att ni är lite bättre o märkvärdigare än andra,därav namnbytet att folk tycker d är larvigt,men klart d kan va kul med namnbyte då lundberg o andersson är vanligt :)

Nikki sa...

Bukar inte lägga mig i diskussioner men ibland måste man bara....Om de känner att de vill byta efternamn så är det väl ändå deras ensak,låt folk få heta vad de vill i förnamn,efternamn och mellannamn.Tro mig det finns värre saker i världen att bli upprörda över än en sådan sak,om folk ändå kunde lägga energi på sådant som är viktigt än att lägga spydiga kommentarer om vad folk ska heta.Het vad ni vill och SKIT i vad folk tycker!!Ha det bra och hälsa frugan!

Linda sa...

Ha ha, Anderfjong, klockrent!!! =)

Anonym sa...

klart som fan det är deras ensak om dom vill byta efternamn, men alla har väl rätt att säga vad dom tycker och tänker om olika saker utan att nån ska börja grina.

Fredrik Envier sa...

Klart som fan att folk får säga sin åsikt, men lite mer utvecklande än ett ord kan man ändå kräva. Inget är för övrigt bestämt än, kommer inte bestämmas förrän ett tag innan bröllopet...