Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, april 23, 2010

Sista april närmar sig med stormsteg!

Nu brinner det tamejfan i bloggen, ämnena faller ned ett efter ett och datorn börjar snart gnälla efter lite batteri, men vi kör på! ;)

sistaapril
Hade lite diskussioner kring vad vi ska/vill göra på sista april. Vi har ju varit duktiga och samlat vuxen- och familepoäng nu en väldans massa högtider tillbaka. Påsk, nyår, jul (och juldagen) och då sista april. Det är liksom dags nu, tycker jag…att skapa lite vuxenhyss och busa till det. Även om Sista april kanske är mer ett datum för ungdomen och osund fylla, så kan man ändå hitta lite guldkorn tycker jag… Den som söker den finner, ha ha ha…

Mycket hänger ju självklart på vädret, om det blir regn så sjunker ju intresset rätt rejält. Nu tills idag har vädersajterna yr.no och vaderkanalen.se varit väldigt oense om hur vädret ska bli på sista april, ena sajten har pratat 2 grader och den andra legat uppåt 12. Just nu noterade jag att de verkade enats, om att det ska bli 15 grader varmt. Det låter ju ändå rätt lovande må jag säga!

Vad ska du göra på Sista april?

4 kommentarer:

Carina sa...

Ja jag ska jobba i 16 timmar...tjohooo...eller nått.

Anonym sa...

sthlm sthlm!

Sofie Lindberg sa...

Ekonomikumparken för då är de bara att krypa hem sen =)

Sara sa...

Absolut ingenting... Men så är inte sista april så stort här i Norge heller... Jag väntar till sjuttonde maj ;)